Avatar billede kamsch Novice
30. november 2015 - 18:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1

Hej.
Er der en som kan hjælpe mig med at slå en funktion fra i windows 8.1?
Det drejer sig om at der pludselig dukker to bjælker op på skærmen uanset hvilken side jeg befinder mig på. Det er en boks nederst til venstre med tid og dato samt en aflang boks yderst til højre med søg, del, start, enheder og indstillings ikoner. Det er voldsomt generende især når de dukker op midt i et spil.
Jeg kan ikke gennemskue hvad der udløser dem og hvordan jeg slår funktionen fra.
Håber i kan hjælpe!

På forhånd mange tak
Avatar billede buddy45 Juniormester
30. november 2015 - 18:27 #1
Avatar billede kamsch Novice
30. november 2015 - 19:02 #2
Det foreslåede i denne video har jeg allerede udført uden effekt. Nu kommer de frem alligevel dog ikke når jeg peger i hjørnerne!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2015 - 20:06 #3
Bruger slet ikke den start menu som Windows 8.1 er født med, og heller ikke metro.
Jeg bruger Classic Shell i stedet:
http://www.classicshell.net/
Når den er installeret, skal man ind i indstillingerne for den.
Man skal ind i det der hedder Classic start menu.
Herinde trykker man på punktet Windows 8.1 settings.

Her kan man vælge helt at deaktivere disse irriterende hjørner.
Læste også at hvis man har den anden der hedder Start08, at den også skulle kunne gøre det. Man kan med indstillinger i Windows fjerne de øverste hjørner, men de nederste er der stadig. Med Classic Shell forsvinder det fra alle hjørner.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2015 - 20:07 #4
Med Classic Shell får man noget der ligner en Win 7 brugerflade, men den kan tweakes i forskellige retninger. Det kan man også se i indstillingerne.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2015 - 22:12 #5
Helt enig med #3, vil bare lige supplere med, at hvis der ikke er markering i "Show all settings" kan den nævnte mulighed ikke ses.
http://peecee.dk/upload/view/455102
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2015 - 15:46 #6
#5 Tak for indspark. Du her helt ret i dette :-)
Avatar billede kamsch Novice
01. december 2015 - 17:14 #7
Hej
Tak for jeres forslag.
Jeg søger dog en løsning som ikke indbefatter installation af andre programmer.
Før jeg blev tvunget til at fabriksgendanne havde jeg ikke dette problem.
Det skal dog dertil siges at jeg i sin tid fik hjælp af ef HP support dengang min PC var ny. Problemet er bare at jeg ikke husker hvad der blev ændret!
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2015 - 17:29 #8
Du kan i alt fald fjerne  øverste hjørne problemet med linket fra #1.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2015 - 17:44 #9
Avatar billede kamsch Novice
01. december 2015 - 18:44 #10
#8 Det har jeg jo gjort. Nu har jeg opdaget at problemet opstår når jeg kommer til at sweepe ind fra højre på touchpaden. Giver det mening?
Avatar billede kamsch Novice
02. december 2015 - 08:26 #11
Hej.
Mange tak for alle jeres forslag. Jeg fandt dog selv langt om længe ud af at jeg skulle ind i clickpad indstillinger.

Med venlig hilsen