Avatar billede helge.la Novice
30. november 2015 - 20:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Spam/Virus

Hej
Jeg får en masse spam i min email box og er bare så træt af det , der er især en emaíl som kommer flere gange om dagen,
Med titlen Vigtig (1)Besked fra Apple Danmark . Jeg har købt avg virus program for 2 år Men den kan åbenbart ikke fjerne den er der nogen som kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2015 - 20:24 #1
Prøv denne pakke her:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2015 - 20:25 #2
Kører du med adblock på din browser, eller har du en masse reklamer kørende der også?

Hvilken browser bruger du?
Avatar billede helge.la Novice
30. november 2015 - 22:07 #3
Hej
Jeg har kørt de 2 første af dine forslag nu  den sidste advarer den imod at downloade så den har jeg ikke hentet endnu. jeg bruger Explorer og Mozilla fire Fox. AD Block ved jeg ikke hvad er for noget.
Avatar billede kurtba Ekspert
30. november 2015 - 22:23 #4
Undskyld, men når jeg ser på spørgers problem og det der bliver anbefalet, så er der ingen sammenhæng.
Han får spammail direkte i sin mailboks.
De programmer der anbefales laver en generel oprydning, samt fjerner evt. malware m.m.
Noget som alle kan have glæde af.
Men det forhindrer jo ikke de mails, som han modtager direkte i sin mailboks.
Hvis man kan se, at en mail kommer samme sted fra hver gang, så skal man i mailprogrammet bare sætte  et filter op, så man enten blokerer den pgl. eller at mailen sættes direkte til sletning.
ps: Adblock er også mod uønskede reklamer på internettet - hjælper heller ikke mod spammail i indbakken.
Avatar billede helge.la Novice
30. november 2015 - 22:44 #5
Tak for svaret
har du tid at hjælpe mig med, hvordan jeg laver dette filter til spærring
Avatar billede kurtba Ekspert
30. november 2015 - 23:46 #6
1: Som udgangspunkt skal du ikke bruge svar men kommentar. Den som svarer er den, som skal have point, og du har vel ikke tænkt dig at give dem til dig selv?
Når du  mener, at nogen skal have point, skal du bede dem om at lægge et svar, hvorefter du uddeler point.

2: Filteret laves forskelligt alt efter hvilket program, du bruger til din mail. Så der kan jeg ikke vejlede uden at kende det nærmere.
Men udgangspunktet er, at du skal finde et sted, hvor der står noget om regler.
Så laver man en regel der f.eks. siger, at hvis og hvis så skal dit eller dat gøres.

Jeg bruger Windows live mail, og udover regler er der en meget nem metode.
Højreklik på mailen og vælg Uønsket post.
Så kan jeg vælge at blokere afsenderen eller hele det domæne, som han sender fra.
Sidstnævnte skal man være forsigtig med, for hvis du f.eks. blokerer en med en gmail adresse, så blokeres også alle andre med gmail adresse, hvis du vælger domæne metoden.
Men mange som sender spam ud, sender fra nogle mærkelige domænenavne, som er oprettet lige til formålet, så dem kan man roligt blokere.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2015 - 15:44 #7
#4 Det er muligt du har ret i dette. Men ligger der noget snavs på computeren kan det også være medvirkende til at spam måske bare ikke lige forsvinder ved at lave et filter.
Man er nødt til at komme helt til bunds i det.
Men det kan du jo så hjælpe spørger med.
Jeg afmelder tråden her.
Avatar billede helge.la Novice
02. december 2015 - 06:21 #8
Hej Igen
Jeg prøver jeres forslag , jeg kørte programmerne og der kom mange fejl dem har jeg nu rettet og de efterfølgende email har jeg efterfølgende højreklikket på som uønsket post så må vi se, tak fordi i tog jer tid til hjælpen
God dag
Avatar billede helge.la Novice
02. december 2015 - 06:34 #9
Lige for at være sikker har i fået point, elles sig til. hvordan i får det.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2015 - 15:50 #10
Nej der er ikke uddelt point til nogen.
Du skal bede om svar fra @ kurtba, hvis hans hjælp har hjulpet dig.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. december 2015 - 23:26 #11
Jeg lægger et svar, og det burde være til at se for dig, hvorledes du uddeler point. Når du er inde i tråden kan du se svarene og du har mulighed for at fordele pointene mellem de svar du vil.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2015 - 15:53 #12
Hvis du mener min hjælp har været brugbar på nogen måde kan du afkrydse både svar fra mig og @kurtba, og delle ud som du lyster. Hvis ikke hjælp har været brugbar springer du blot mit svar over.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2015 - 15:56 #13
#4 Jeg er ikke helt enig. Når nogle bliver spammet skyldes det ofte at den der gør det, kender mail adressen hvilke man kan få kendskab til igennem spyware på computeren.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2015 - 16:02 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2015 - 16:56 #15
#13 Lige netop :-)
Avatar billede helge.la Novice
15. december 2015 - 16:41 #16
Tak for hjælpen det hjalp ikke ret meget , så jeg må nok vælge og skifte email
Avatar billede kurtba Ekspert
15. december 2015 - 22:28 #17
Du skal så også lige lære at uddele point. Jeg synes simpelthen ikke, at det er i orden at du selv tager point, når indtil flere har prøvet at hjælpe dig. Du spørger tilmed om nogen har fået point, hvorefter flere lægger svar, som du så afviser og snupper det hele selv.
Det giver ingen mening.
Avatar billede helge.la Novice
16. december 2015 - 00:22 #18
hej
Jeg må nok hellere lade være med at besøge denne side troede jeg havde delt point ud .
Synes det er meget svært at finde ud af hvordan det fungerer. jeg er bestemt ikke ude på at snyde nogen som helst for min skyld må i få alle pointene bare jeg får noget hjælp.
Nogen af jer har prøvet. men det er ikke lykkedes . der for skrev jeg ved mit sidste indlæg at jeg opgav og troede pointene var delt ud.
Glædelig Jul