Avatar billede nekkos1112 Novice
01. december 2015 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdateret til win 10. com. starter selv ?

Hej alle. Så kom min opdatering til win 10 endelig. Der blev opdateret og det ser rigtigt godt ud.
Der er dog den lille ting, at når jeg slukker computeren, lukker den godt nok ned, men starter op igen efter lidt tid.
Jeg ved den har været slukket, lyset i tænd/sluk knappen går ud.

Min computer er en lenovo b50-30 all in one

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes ?

Brian
Avatar billede nekkos1112 Novice
01. december 2015 - 17:29 #1
Ved nærmere søgning på eksperten, ser jeg at det muligvis kan være noget med at den står til wake on lan. men hvordan går man i bios setuo på denne type computer ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2015 - 18:26 #2
det kan være en driver eller andet, der hænger.
Højreklik på windows-start-ikon, og vælg kontrolpanel. Her vælger du system. Så Avancerede systemindstillinger, og i det vindue vælges fanebladet avanceret.
I afsnittet 'start og genoprettelse' klikker du indstillinger, og går ned til systemfejl. Fjern hak i 'genstart automatisk'.
Ok hele vejen ud, luk ned, og test...
Avatar billede nekkos1112 Novice
02. december 2015 - 18:28 #3
et var så ikke det der hjalp. Og i bios stårwke on lan som disabled
Det var dog belastende. Er der andre forslag ?

Brian
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2015 - 18:47 #4
Så må du se i log-fil. Noget får jo Windows til at starte.
Avatar billede nekkos1112 Novice
31. december 2015 - 08:31 #5
Jeg vil nu prøve t opdatere min bios. Jeg er midlertidig gået tilbage til win 8.1 for at kunne gøre dette.
Det kunne måske hjælpe.
Jeg ved ikke hva ellers der er at øre!

brian
Avatar billede nekkos1112 Novice
21. januar 2016 - 17:34 #6
Hej. Ja, nu har jeg opdateret bios, alt der hedder "wake on" i bios er deaktiveret.
Men computeren starter stadig af sig selv, cirka en time efter jeg har slukket den.
Nu må jeg starte fra en ende af og se om der kan findes en løsning.

claes57 : Så må du se i log-fil. Noget får jo Windows til at starte

        Hvor finder jeg lige den log fil ?
Avatar billede nekkos1112 Novice
30. januar 2016 - 09:39 #7
Jamen så lukker jeg den her