Avatar billede Magnus1996 Nybegynder
01. december 2015 - 21:50 Der er 8 kommentarer

Uforklarelig langsom upload hastighed? Hjælp!

Hey eksperter. Siden i går har min upload hastighed været ekstremt lav. Dette har jeg tjekket via diverse online"speedtests".

Det skal siges at min download hastighed er ganske tilfredsstillende,- jeg betaler for 50/10 hos yousee.

Mit seneste test resultat viste således:
Ping: 10 ms
Download: 55 mbps
Upload: 0,012 mbps

Det sjove er at min computer er den eneste enhed i mit hjem, hvor upload hastigheden ikke er i orden. Jeg foretog nemlig en test på min mobil, og testen viste 50/10 som den burde.

Anyways, hvis nogen kan hjælpe ville det være nice. :D
Avatar billede Blueeyez Mester
01. december 2015 - 22:12 #1
Linux eller Windows Vista, 7, 8, 8.1, eller 10??
Kabel eller WIFI?
Virus beskyttelse?
Firewall?
Prøvet system gendannelse?
Prøvet speedtest i en anden browser? Chrome, Firefox, Edge etc..
Avatar billede Magnus1996 Nybegynder
01. december 2015 - 22:19 #2
Windows 10
Wifi
Kørte tidligere forskellige former for virus scan
Har en aktiv firewall
Har ikke prøvet systemgendannelse, men god idé
Browseren er ikke problemet :(
Avatar billede Blueeyez Mester
01. december 2015 - 22:33 #3
Prøv med systemgendannelse til en start..

Prøv os  lige at teste forbindelsen med kabel..

Stationær eller bærbar?
og er den købt med Windows 10 eller opgraderet?
Hvis systemgendannelse ikke gavner, så prøv at opdatere driverne fra producentens side (Ikke via Windows update).. Hvis det da findes endnu. Kører ikke selv Windows..
Avatar billede Magnus1996 Nybegynder
01. december 2015 - 22:36 #4
Jeg kører lige systemgendannelsen. Det er forresten en stationær som er købt med windows 10. Tak fordi du tager dig tid til at hjælpe mig :)
Avatar billede Magnus1996 Nybegynder
01. december 2015 - 22:44 #5
Lille problem, jeg har ikke tilføjet nogle gendannelsespunkter (facepalm)
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2015 - 09:53 #6
har du prøvet at køre den på et kabel i stedet for wlan?
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2015 - 10:49 #7
det her var en løsning for en anden med samme problem:  Well, wouldn't you know it? I uninstalled the Asus AI suite, and now my upload speed has shot up to 2.2Mbps! Note that I've had iControl turned off the entire time, but there must have been something still throttling me.

Thanks to everyone who replied!
Avatar billede Blueeyez Mester
02. december 2015 - 17:29 #8