Avatar billede frem-ad Professor
01. december 2015 - 21:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave en genvejstast der indsætter min mail eller navn

Hej
Jeg er træt af, at flere gange om dagen skal jeg skrive min mail og navn og ofte Tlf. Det kan være på browseren, i mail tekstbehandling. Kan jeg lave taste kombination som der indsætter min mail og en til navn og en Tlf.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
02. december 2015 - 07:45 #1
Hej,

Du kan hente dette macro-program:
https://www.autohotkey.com/

Derefter kan du lave et script, der siger:

;F12
^F12::
SendInput, {F12}
Return
$F12::Send Jens Jensen{Enter}hattemageren@spamminpostkasse.dk

... så indsættes signatur med F12.
Avatar billede frem-ad Professor
02. december 2015 - 08:29 #2
Det lyder fint men hvad pokker skal jeg trykke på inde i programmet, der er rigtig mange linjer under indhold, og hvad jeg skal trykke på kan jeg ikke umildbart gennemskue.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
02. december 2015 - 09:00 #3
Hov, du behøver slet ikke åbne programmet :-)

Opret en ny tekstfil og udfyld med det, jeg skev ovenfor. Ændre efterfølgende endelsen fra .txt til .ahk og åben den. Så hopper den ned i processlinjen og kører i baggrunden. Den skal desuden hives ind i mappen start, så den fremover starter med Windows.
Avatar billede frem-ad Professor
02. december 2015 - 09:23 #4
Okay for det så rimelig, uoverskuelig ud i programmet.
Det prøver jeg så lidt senere i dag.
Avatar billede frem-ad Professor
02. december 2015 - 17:37 #5
Den funger ikke den er døbt. F12.ahk
Jeg kopierede din tekst og så ændrede Jens Jensen til Jens Are Feddern og mailen over til min gmail.com
Avatar billede zer0c00l Juniormester
02. december 2015 - 18:37 #6
Kan du ikke prøve at kopiere filens indhold herind? Måske er der et linjeskift for meget eller lignende..
Avatar billede frem-ad Professor
03. december 2015 - 07:13 #7
Det virker efter en genstart. Så tak for hjælpen, og smid svar for point
Avatar billede zer0c00l Juniormester
03. december 2015 - 11:13 #8
Hvis du ændrer i makroen, imens den kører, skal du "reloade" ved at højreklikke på H-ikonet i processlinjen og vælge "Reload This Script":

https://gyazo.com/fe251b5e2eb3aaf348b52029d7bdf76f

Jeg ved ikke, om det var det, der gik galt? :-)