Avatar billede forsberg94 Nybegynder
03. december 2015 - 20:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan denne opsætning gribes an?

Hej eksperten

Jeg har et spørgsmål om et custom setup, hvor jeg ikke lige kan finde ud af, hvordan det kan løses mest optimalt (og lettest)

Det er til en restaurant, hvor der skal hænge en tablet (eller klikbar skærm) ude i "frontend" (lad os kalde det det.. derude hvor gæsterne render rundt)

På skærmen skal det være muligt at vælge mellem nogle retter, som køkkenet så bikser sammen.

Helt kort skal det være en skærm med et grid view, hvor kunden kan klikke på 6-8 forskellige kvadrater med et billede af en ret i hver.

Herefter skal der sendes info til køkkenet (backend - hehe) om, hvilken ret, der er blevet bestilt.

Mockup er lavet hurtigt:
http://i.imgur.com/UrIKRpU.png

Håber I forstår. Ellers må I lige få mig til at uddybe.
Avatar billede forsberg94 Nybegynder
03. december 2015 - 20:13 #1
I øvrigt:

Beskeden til køkkenet behøver ikke at komme i form af papir, som mockuppet fint indikerer.

Det kan være gennem et mailsystem, notifikationssystem, labelprinter eller helt fjerde.

Jeg leder efter lidt inspiration her. Jeg har ingen programmeringsevner indenfor apps, så det kunne være fedt, hvis man kunne lave noget browserbaseret til at ligge på en lokal server... eller er det måske blevet for gammeldags?
Avatar billede moddi100 Seniormester
03. december 2015 - 23:27 #2
Er det noget du vil betale for eller skal det være gratis? Jeg vil gerne tilbyde at udvikle det for dig, hvis det er?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2015 - 23:57 #3
Hvis man ville koble det sammen med den endelig bestilling/betaling/kvittering, kunne man benytte iZettle og deres kasseapperat der kører på en ipad.
https://www.izettle.com/dk/service

Hvis du er interesseret i at lærer lidt kode, kunne det nok også nemt sættes op via ionic, som gør det meget nemt at lave webapps og konvertere dem til native apps via cordova hvis man vil det
http://ionicframework.com/
Avatar billede fxj Juniormester
04. december 2015 - 08:38 #4
De en løsning som du skitserer på http://victorsmadhus.dk/forside.aspx

- Det (ser ud som om) det kører i en almindelig webshop
- Man kommer ind i restauranten, hvor der hænger en touchskærm. Er der plads bestiller man mad (eller take away)
- Man trykker på billederne af det mad man vil have. Ved hjælp af en pil op eller ned kan man bestille én eller flere retter af det samme
- ens køb summeres op i en kurv og når man er færdig klikker man på knappen 'gå til kassen'
- der er mulighed for at markere at man vil have det som take away (kryds)
- herefter taster man ens navn (som bliver råbt op når maden er færdig)
- betaler i en terminal der sidder på skærmen
- vælger om man vil have en kvittering eller ej

Det betyder at de kan drive det uden tjenere og fordi maden er god og til rimelige priser kommer der rigtig mange og spiser

I køkkenet kommer ordrer ind på en Telefon/PDA. Det ser ud som om de trykker på skærmen når en ret er ekspederet.
I alle tilfælde er det lysende klart at ordrer ekspederes i rækkefølge

Jeg vil mene du kan lave det med en almindelig webshop, hvor layoutet er tilpasset touch og at varen spises lokalt eller hentes
Avatar billede forsberg94 Nybegynder
06. december 2015 - 03:55 #5
Hej alle

Tak for svar.

Jeg er nok kommet lidt skævt afsted.

Det skal siges, at dette er til en buffet restaurant, hvor det blot skal fungere som en tilføjelse.

Der skal intet betaling til. Kunden skal klikke på et billede (jeg har fået begrænset information, men går ud fra, at de også skal kunne vælge, hvilket bord, de sidder ved, så tjeneren kan komme med maden senere), hvorefter der sendes besked til køkkenet om, hvilken ret, der skal laves.

Det er kun 4-8 forskellige retter af gangen.
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. december 2015 - 11:52 #6
Som sagt, så kan jeg snildt udvikle en løsning til dig - skriv en privat besked herinde
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. december 2015 - 23:41 #7
Intet nyt?