Avatar billede psychoras Novice
04. december 2015 - 12:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DKIM i sjovt format - GratisDNS

Hej!

Jeg er ved at oprettet en DKIM key på mit domæne på gratisDNS. Denne gang har cPanel dog givet mig et lidt sjovt format i forhold til hvad den plejer. cPanel siger:

"v=DKIM1; k=rsa; p=MASSE-BOGSTAVER-OG-TAL"
MASSE-BOGSTAVER-OG-TAL\;

Læg mærke til hvordan den starter med double quotes (") som afsluttes inde midt i strengen, som derefter breakes til ny linje og fortsætter. Jeg kan ikke rigtigt få DKIM'en godkendt efter jeg har sendt den op..

Det undrer mig dels at den ser således ud, og dels at det ikke virker når jeg registrerer den. SKal ejg gøre noget anderledes, når formatet er som det er?
Avatar billede iss Novice
05. december 2015 - 22:34 #1
Hvad har cPanel med DNS at gøre her? For du skriver du bruger GratisDNS, så bruger du GratisDNS som sekundær?
Avatar billede Suleiman Boutzamat Praktikant
16. november 2016 - 12:51 #2
Det har alt med cPanel og GratisDNS at gøre. Han bruger tydeligvis cPanel som webserver og GratisDNS som navneserver (sandsynligvis som primær).

Jeg sidder selv med samme problem, og jeg mistænker at det er GratisDNS forældede system der gør at du ikke kan bruge en nøgle på mere end 256 tegn (fra " til ") derefter overskrider du de tilladte 256 tegn.

Den "rigtige" DKIM record, er faktisk at fjerne (" og ") og fjerne mellemrummet lige efter sidste ", samt den sidste "\" lige før ";"

Min mistanke er igen at GratisDNS er noget forældet crap. Hvilket betyder at man højst sandynligt skal bruge en metode der tilsyneladende er udokumenteret på deres side.

Mistanken understøttes da jeg prøvede samme metode fra en cPanel server til en cPanel server, og der godtog den DKIM recorden uden bøvl.
Avatar billede psychoras Novice
16. november 2016 - 13:07 #3
Jeg endte med at få følgende svar fra GratisDNS:

Hej Rasmus

Det hele skal sammen på 1 linje. Derudover må det max være 255 tegn. Hvis det er over 255 tegn skal man opdele det med en " "

F.eks.:

v=DKIM1; k=rsa;
p=MIIBIjANBgkqhkiG9w0BAQEFUUOCAQ8AMIIBCgKCAQEA1n0BEj8fwxZXhe5Eqg9M10nSMpDEqa88cOqb0Yr6V/3brxaLMCjO0+d17IhCjBzm5+muelDW2BaqiniUXSXK1mTdUbveg5K/YLQGDB1+fV2cvQhtgzj7utqV6dGAQRuMm8BsjZe719qH4n5OPIQGit6Y5dj0AbukfhXTqAcO? ?CcVQTEbdFgZOh3VITw3cqcvXi"
BHQ1iJC7oHlksY9+8Pi2ekUJ9Q3cgGdJotNByfKUgn0UUsw7HSOx03SVeW5chxHbzMmryZpdALNVh8R8wt9YNk80oUfel0/83Oy9wMhrIkkkuv29WfNO+GJGfebzfB82q/N9fitIw4RHi8D11+KxQIDAQAB\;
Avatar billede Suleiman Boutzamat Praktikant
16. november 2016 - 13:19 #4
Du er en guttermand. Tak fordi du gad bruge tid på at poste løsningen.

Må indrømme at jeg finder det skuffende fra deres side, at de ikke dokumenterer så vigtig en ting på deres Wiki side.

Skal det bestemt være 25 tegn til venstre fra sidste gåseøjne? (")
Kan se du har lavet et spørgsmålstegn istedet, men tænker du mente (") istedet.
Avatar billede psychoras Novice
16. november 2016 - 14:03 #5
No worries.

Du har ret - ved ikke hvorfor det endte med at være gåseøjne. Om det skal være 25 tegn, er jeg ikke klar over. Jeg plejer at indsætte ovenstående i notepad med min nye DKIM streng under, og så flytte rundt så formatet er 100 % identisk :-) Det har virket hver gang siden.