Avatar billede johandysatan Novice
04. december 2015 - 13:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamics CRM - Eksport data til Excel

Hej
Jeg eksporterer data fra Microsoft Dynamics CRM til Excel i en dynamisk rapport, som gør det muligt at opdatere data fra Excel efterfølgende.

Nu er jeg imidlertid stødt på den udfordring, at Excel indlæser visse værdier som datoer istedet for tekst. Det drejer sig om talspænd: 1-5; 6-10; 11-12, som Excel får ind som 1. maj, 6. oktober, 11. december.

Hvis man bare ændre formateringen til tekst får man talværdien af datoen (fx. 42125) og ikke den oprindelige tekstværdi.

Nogen der ved hvad man kan gøre??
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2015 - 23:10 #1
Anvender du en csv-fil fra CRM til Excel eller?
Avatar billede johandysatan Novice
07. december 2015 - 09:14 #2
Jeg trækker data direkte over i Excel. Problemet opstår faktisk først når man opdaterer data ovre fra Excel. Når man trykker på opdater knappen, ændres "1-5" til "1. maj"

Kan man tvinge Excel til at lade være med at gætte på dataformat, eller definere eksport-formatet?
Den kolonne det drejer sig om er i CRM sat til at være flerlinjers tekst - hvilket jeg mener må være korrekt.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. december 2015 - 11:51 #3
Måske kan anvendelse af VBA klare problemet. Du er velkommen til at sende/uploade Excel-filen eller en model. @-adresse under min profil.
Avatar billede johandysatan Novice
07. december 2015 - 12:06 #4
Har fået at vide af vores CRM udvikler, at det er et kendt problem som Microsoft "arbejder på" at få fixet.

Tak for tilbudet Supertekst, men jeg afventer en mere permanent løsning.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. december 2015 - 12:21 #5
Ok..