Avatar billede marian85 Nybegynder
05. december 2015 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LAN uden internet

hej, jeg er ny indenfor IT faget, så det kan lyde som dumme spørgsmål:)

På et LAN UDEN tilkoblet internet, har jeg 4 computere og en Netværksprinter.

kan man nøjes med en switch?

eller er der stadig brug for en Router for at kunne tildele computerne automatiske ip adresser.

Computerne skal kunne sende print til printeren igennem et intranet. kræves der ikke en bestemt tcp service port nr til det?
Avatar billede jjam Juniormester
05. december 2015 - 14:46 #1
Du kan bare bruge statisk IP på alle netværksenheder.
Så er en switch nok.
Avatar billede marian85 Nybegynder
06. december 2015 - 13:07 #2
tak bare læg et svar
Avatar billede jjam Juniormester
06. december 2015 - 14:29 #3
svar