Avatar billede Gekko05 Mester
07. december 2015 - 09:11 Der er 12 kommentarer

Opstart af Windows 10

Når jeg tænder min pc starter den om med at skrive intel på skærmen, for derefter at starte op med Windows 10, men så snart Windows 10 symbolet kommer på skærmen slukker pc'en. Jeg starter den så op på ny, og så er der ingen problemer. Hvad kan der være galt?

Gekko
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 17:59 #1
Ved det ikke lige.

Prøv at tage strøm fra og hold startknappen nede så den aflades.
Monter strøm igen, og start op.
Starter den så op normalt?
Avatar billede Gekko05 Mester
29. december 2015 - 22:08 #2
Jeg har prøvet det du foreslår, men det hjælper desværre ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 09:18 #3
Er fejlen kommet efter en opdatering til Windows? Kan du gendanne systemet tilbage til da det virkede rigtigt?
Avatar billede Gekko05 Mester
31. december 2015 - 16:54 #4
nu kan jeg jo ikke huske hvor længe siden det med yahoo skete, men det er noget tid siden, så det kan være svært at gendanne. Så måske kan jeg gå helt tilbage til da jeg installerede windows 10??
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2015 - 17:10 #5
Du kan prøve
Avatar billede Gekko05 Mester
10. januar 2016 - 13:15 #6
Det har jeg ikke mod på, kender ikke konsekvenserne
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2016 - 13:32 #7
Det er i orden.
Prøv at lukke computeren ned i dvale i stedet for at lukke helt ned.
Starter den så op 1 gang?
Avatar billede Gekko05 Mester
05. februar 2016 - 11:38 #8
Hvis jeg lukker den ned i dvale, er computeren tændt og skærmen sort, men jeg kan ikke starte den op ved at trykke på enter, så jeg skal slukke helt for computeren for at starte den op igen.
Gekko
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2016 - 13:04 #9
Når man lukker ned i dvale gemmes det der kører på harddisken og computeren lukker helt ned. Når man så starter igen, indlæses det der er gemt.

Det du har gjort lyder som slumre hvor den lukker ned for computeren og holder strøm på ram så den starter op derfra.
Blinker startknappen ikke i denne tilstand?
Avatar billede Gekko05 Mester
06. februar 2016 - 10:30 #10
ja, det gør den
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2016 - 10:57 #11
Hvis du højreklikker på batteri i proceslinjen og vælger strømstyring, og trykker på "vælg hvad tænd og sluk knapperne gør".
Her efter trykkes på "rediger indstillinger der ikke er til rådighed i øjeblikket"
Her afkrydser du dvale.
Når du går i start og vælger Tænd/sluk kan dvale bruges.
Prøv dette.
Avatar billede Gekko05 Mester
07. februar 2016 - 14:03 #12
Det er en stationær pc det drejer sig om, så der er ikke noget batteriikon i proceslinien.
Jeg bruger ikke funktionen dvale, det det drejer sig om er, at når jeg tænder computeren starter den om med at skrive intel på skærmen, for derefter at starte op med Windows 10, men så snart Windows 10 symbolet kommer på skærmen slukker pc'en. Jeg starter den så op på ny, og så er der ingen problemer.