Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. december 2015 - 19:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan nedgraderer man fra Windows 10 til Windows 7 ?

Jeg har en bærbar med Windows 7 - Og er, egentlig, godt tilfreds med det.

Men, så havde jeg (måske) tænkt at opgradere til Windows 10.
For at prøve det.

Men - Hvordan nedgraderer man til Windows 7, hvis man fortryder ?

Jeg har nemlig ingen anelse om, hvordan Windows 10 er !

Jeg har i hvert fald ikke en skærm, med "touch" funktion.
Så vidt jeg ved.

Men, jeg har læst, at man godt kan vende tilbage til det oprindelige. Altså Windows 7.

Hvordan :
Helst på dansk, tak ...
Avatar billede Andershoegh Seniormester
12. december 2015 - 19:58 #1
Du har 30 dage til at fortryde Windows 10 installering. I indstillinger og update kan du vælge at fortryde og gå tilbage til Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 20:01 #2
Hvis du vælger at opgradere til win 10, kan du indenfor 30 dage nedgradere igen.
Du gør det på følgende måde:

Start-indstillinger-opdatering og sikkerhed-genoprettelse.

Men der er en ting du ikke må.
Windows.old der kommer til at ligge på roden af C drevet må du ikke slette. Det er den der kan få dig tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 20:02 #3
argg Fik ikke opdateret.

Men info om windows.old er stadig vigtig. Sletter du den kan du ikke vende tilbage.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2015 - 20:06 #4
Der kommer en række spg når du vælger at gå tilbage til win7 - bla 'opgrader' eller 'nej tak' - der skal du så vælge 'nej tak' for at gå tilbage. Og husk nu endelig, at gemme den kopi af dine data, som du tog før du opgraderede - i tilfælde af, at nedgraderingen går galt. Programmer kan gendannes, men dine data er kun du ansvarlig for.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. december 2015 - 09:35 #5
M*A*N*G*E tak, til jer !

Er der nogen, som ved :
Hvornår er sidste frist for gratis opgradering ?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 09:52 #6
Ja det er 29 juli 2016, da Win 10 blev udgivet den 29 juli 2015 :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. december 2015 - 10:10 #8
T*A*K 220661 - Så er der god tid ...

Tak til ALLE !

Kom med et "svar" til points ...

Rigtig G*O*D hjælp !!!!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. december 2015 - 10:12 #9
Alle tre ... Kan få points ...
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 10:16 #10
Ja nu var jeg jo ikke den 1 der kom med svar, men lægger et her.

Vent med at lukke til de andre har lagt svar, og fordel som du ønsker det :-)
Fortsat god weekend :-)
14. december 2015 - 05:30 #11
(Men gi' dog WIN10 en chance !!!)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. december 2015 - 08:18 #12
Det vil jeg også !!!

Vil "bare" vide, om jeg kan "komme tilbage" ...