Avatar billede Slettet bruger
14. december 2015 - 13:28 Der er 5 kommentarer

Projektopgave - Overemne: Forandring og konsekvenser

Efter nytår skal jeg have projektopgave... Vores overemne er Forandring og Konsekvenser, og kan simpelthen ikke finde på et underemne, overvejede rygning, men det ville min lærer ikke godkende...! Nogle der kan hjælpe!!??
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2015 - 13:51 #1
Nu ved jeg ikke hvilken type uddannelse of hvor stor opgaven skal være, men der er mange der for tiden sammenlægger produktioner, flytter deres produktion til udlandet eller simpelthen udliciterer fordi det er billigere.
Det er en stor forandring og noget der påvirker dem der evt. skal flytte med, dem der bliver fyret, men også dem der er tilbage som måske stod for andre ting i forbindelse med produktionen og de har så ikke de medarbejdere ved siden af.

Skal det laves i samarbejde med nogen virksomheder eller hvordan skal I lave et sådan projekt og hvor lang tid har I til det?
Avatar billede finb Ekspert
14. december 2015 - 14:03 #2
Det kan også være
dødsfald, skilsmisse, lotto-gevinst, osv.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2015 - 14:22 #3
Går i 9. klasse, så det er bare en helt normal projektopgave, som vi ha en uge til at lave...
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2015 - 14:23 #4
Finb.. Har overvejet skilsmisse, men ved ikke hvordan jeg kan lave en opgave ud af det, da jeg jo skal skrive om forandringerne og konsekvenserne...
Avatar billede finb Ekspert
15. december 2015 - 13:53 #5
ideer:
Hvor skal de skilte bo ?
Hvor skal børnene bo ?
Er der råd til 2 boliger ?
Mister man de fælles venner ?
Mister man status på arbejdet/vennerne ?
Hvem skal arve hunden ? osv.osv.
-Men også:
Ny frihed, nye kærester, nye tanker,
fri for den dårlige stemning, der var før skilsmissen,
mulighed for at kigge fremad i livet, osv. osv.
Du kender sikkert nogle unge, hvor forældrene er
blevet skilt, interview de unge !
Eller spørg skilte voksne.