15. december 2015 - 10:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har AVG hijacked Firefox og IE?

Jeg ser pludselig, at når jeg prøver at åbne FF får jeg en side der ser ud som før bortset fra at der står 'AVG Secure Search' og der vises AVG's avatar i stedet for FF's.  Jeg har ikke lagt mærke til det før her til morgen (men det kan naturligvis skyldes mangel på opmærksomhed.)  Når jeg prøver at åbne Internet Explorer får jeg også AVG Secure Search, men ikke med Crome eller Opera.

Det ser ud som om AVG har 'møvet sig ind' og på en eller anden måde lagt sig ovenpå FF og IE.  Kan det lade sig gøre, og hvordan kommer jeg af med den igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2015 - 11:02 #1
i FF klik på de 3 streger top højre, vælg Tilføjelser.
Så ligger AVG enten i Udvidelser eller Plugins, og det kan let deaktiveres/fjernes.
IE er på samme måde. Tandhjulet, Administrer tilføjelser.
15. december 2015 - 11:34 #2
#1, tak, der var ganske vist AVG under tilføjelser både hos FF og IE, og det har jeg nu fjernet eller deaktiveret.  MEN jeg får stadig AVG Secure Search når jeg åbner FF og IE.  Ved du hvor jeg ellers kan klikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2015 - 12:09 #3
det er så under søgemaskiner - fjern avg, og sæt fx google eller bing som standard.
I FF er det de tre streger, indstillinger, Søgning.
I IE er det som før, men der ligger en 'søgemaskiner' også.
15. december 2015 - 13:42 #4
Tak for din tålmodighed.  Jeg har engelsksproget FF. Jeg ville have troet at 'indstillinger' ville være 'settings' eller lignende, men hvad jeg får at vælge imellem ved tryk på de tre streger er New Window, New Private Window, Save Page, Print, History, Full Screen, Find, Options, Add-ons, og Developer.  Under Add-ons står der intet mere om AVG og heller ikke noget der kan betyde søgemaskiner.  Under Options er der en tab for Search.  Der står Google som default search engine.  Derunder står der et antal 'one-click search engines.'  En af dem var AVG.  Den har jeg slettet.  Men stadig får jeg AVG Secure Search når jeg åbner FF.  Det forstår jeg ikke.  Jeg håber du gør.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2015 - 16:40 #5
Har du brugt den funktion i AVG der hedder "Reparer ydeevne" og installeret AVG PcTuneUp?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2015 - 16:45 #6
Eller bare valgt at installere AVG uden at bruge brugerdefineret installation?
Man får nemlig kedelige ting med i sin installation når man bruger denne metode.
Har lige været denne smøre igennem her:
http://www.eksperten.dk/spm/1007841#reply_8204265
Håber måske du kan bruge noget her.

Jeg prøvede selv at trykke på reparer ydeevne (uden dog at gå videre), og kunne her se at "secure search fra AGV ville blive installeret hvis AVG PCTuneUp blev installeret
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2015 - 17:34 #7
Prøv evt at køre AdwCleaner, som fjerner sådan noget skrammel:
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
13. januar 2016 - 09:36 #8
Det viste sig at være meget simplere.  Under de tre striber under options under 'startup' klikkede jeg på 'restore to default' og nu får jeg FF's hjemmeside uden dikkedarer.  Men tak for alle for interessen.