Avatar billede Finn-Erik Praktikant
19. december 2015 - 16:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke højreklikke på ikoner på proceslinjen

Vi er to brugere på en Dell Studio 17 med Windows 10.

Den ene bruger kan i øjeblikket ikke
- højreklikke på ikonerne på proceslinjen
- trykke på windows 10 ikonet til højre.

Hvad er der sket?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2015 - 16:53 #1
Avatar billede mr_jay Mester
19. december 2015 - 17:53 #2
Jeg har samme problem. Start virker ikke, search virker heller ikke. Har prøvet det som dit link beskriver, men uden resultat. What to do?
Avatar billede Finn-Erik Praktikant
19. december 2015 - 19:02 #3
Det løste heller ikke problemet for mig
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2015 - 19:10 #4
prøv at teste, om windows har byttet om på taster - så byt på højre og venstre-klik.
I givet fald - kontrolpanel / mus, fanebladet knapper. Under knapkonfiguration skal der ikke være har i 'skift mellem primær...'
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2015 - 00:48 #5
#2 og #3
Kørte i Powershell som administrator inden i copy/pastede kommando ind?
Avatar billede mr_jay Mester
20. december 2015 - 17:21 #6
Skab en ny bruger. Kør kommand prompt som administrator og skriv:
net user username /add

Det løste problemet hos mig. Nu har jeg i hvert fald en bruger på PC'en som virker med start.
Avatar billede Finn-Erik Praktikant
20. december 2015 - 22:37 #7
Hej,
Nu prøvede jeg igen i aften, og nu virker den metode, du har henvist til :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2015 - 15:58 #8
Lidt forvirrende med to der har samme problem.
Jeg har lagt et svar her, hvis det var min løsning der hjalp dig.
Hvis ikke ser du blot bort fra mit svar.

#6 Har du fuld adgang til personlige filer fra den nye konto?
Avatar billede Finn-Erik Praktikant
06. februar 2016 - 17:25 #9
Hej igen,
Har netop købt en ny DELL Inspiron pc og har underligt nok fået samme fejl som tidligere beskrevet i denne tråd.
Denne gang har det dog ikke hjulpet at følge fejlrettelsen jf. http://superuser.com/questions/958273/cant-right-click-taskbar-icons-on-windows-10.
Jeg har kørt Powershell fra kommandoprompten (administrator)som anvist.
Har du et nyt forslag?
Avatar billede mr_jay Mester
06. februar 2016 - 18:06 #10
Som jeg skrev tidligere:
Skab en ny bruger. Kør kommand prompt som administrator og skriv:
net user username /add

Det løste problemet hos mig. Nu har jeg i hvert fald en bruger på PC'en som virker med start. I den nye profil sletter du så den profil hvor problemet er. Der fuppe du muligheden for at gemme alle personlige filer og vupti så har du nu ikke det problem mere.