Avatar billede pixiball Nybegynder
20. december 2015 - 23:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VPN via 4G LTE

Jeg skal forbinde en ekstern bærbare via en vpn til en server.

Forbindelsen skal ske via 4G LTE da der ikke findes internet på lokationen.

Serveren står bag en Cisco RV130W switch som er konfigureret med en VPN opsætning.

Den bærbare er forbundet til internettet via D-Link DWR 921 4G router og benytter Shrew som VPN software.

Hvis den bærbare benytter en alm. internet forbindelse, er der ingen problem i at forbinde til serveren via Shrew og tilgå fællesdrevet. Men når forbindelsen via 4G benyttes, kan der ikke etableres forbindelse.

Er der nogle der ligger inde med en løsning/forklaring på ovenstående problem?

Alternativ er der nogle der har en løsning på VPN via 4G?

Ved ikke om ovenstående info er afdækkende nok, hvis ikke så sig til.
Avatar billede puren Ekspert
21. december 2015 - 11:29 #1
jeg kan se 2 muligheder...

1. dlink boxen kan ikke håndter VPN´en

2. din 4G udbyder blocker VPN

personligt har jeg en openVPN har aldrig oplevet at den ikke virket...
Avatar billede puren Ekspert
21. december 2015 - 11:32 #2
jeg kan se 2 muligheder...

1. dlink boxen kan ikke håndter VPN´en

2. din 4G udbyder blocker VPN

personligt har jeg en openVPN har aldrig oplevet at den ikke virket...
Avatar billede pixiball Nybegynder
22. december 2015 - 08:49 #3
Ifølge leverandre så skulle DLink understøtte VPN.

Ang openVPN, hvordan virker det så. Kan det kommuniker mod en eksisterende IPSec forbindelse?
Avatar billede puren Ekspert
22. december 2015 - 10:45 #4
så med andre ord vi ved det ikke men vi håber (wan kabel i og test det)

hvad er openVPN??? https://da.wikipedia.org/wiki/OpenVPN
Avatar billede jafar20 Nybegynder
25. december 2015 - 18:24 #5
Avatar billede puren Ekspert
25. december 2015 - 18:52 #6
jafar20>> har jo intet med sagen at gøre...
Avatar billede pixiball Nybegynder
19. januar 2016 - 22:17 #7
Er gået i gang med openVPN