Avatar billede peternielsen70 Nybegynder
25. december 2015 - 11:59 Der er 8 kommentarer

opsætning af ny ipad

Hej eksperter

Jeg er ved at opsætte en ny iPad. I den forbindelse vil jeg gerne anvende en nuværende oister trådløst netværk til en bærbar. Under indstillinger på ipad'en kan jeg dog ikke finde ikonet for hverken mobildata, internetdeling eller operatør?

På iosters  hjemmeside står der, at man skal vælge indstillinger -> mobildata -> APN- indstillinger osv. Men disse menupunkter er altså ikke at finde på hjemmesiden. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede peternielsen70 Nybegynder
25. december 2015 - 12:00 #1
Der skal stå, at disse ikoner er ikke at finde på ipad'en.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2015 - 14:17 #2
På iPad skal du finde ikon Indstillinger, og der i venstre del finde mobildata. Og sim-kort skal være sat i.
Avatar billede peternielsen70 Nybegynder
25. december 2015 - 15:18 #3
Ok - tak for info - så det må være det manglende simkort (har læst at det skal være et anno sim kort til iPad air?) som jeg skal have fat i. Jeg kan dog ikke se, hvor sim-kortet til en iPad air skal indsættes?
Avatar billede buttwipe Juniormester
25. december 2015 - 15:30 #4
Og du er sikker på at din nye iPad er en model til SIM-kort?
Avatar billede peternielsen70 Nybegynder
25. december 2015 - 16:26 #5
Nej, jeg har lige set, at den åbenbart ikke understøttes af sim-kort. Det er i hvert fald ikke plads noget sted. Men så må man vel kunne anvende wi-fi-forbindelsen? Jeg er ikke så teknisk smart, så det er ikke lykkedes mig at få forbindelse til et "netværk" som den bærbare pc kører på hos oister. Men Hvordan gør man egentlig det, og mailadressen skulle også gerne sættes op?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2015 - 16:50 #6
Hvis din bærbare kører via usb-dongle med simkort på oister, så skal den bærbare sættes op, så den deler sit wifi-kort og tillader andre at bruge internet den vej. Din iPad kan så kun bruge internet når den bærbare også er tændt.
Avatar billede peternielsen70 Nybegynder
25. december 2015 - 18:20 #7
Hermed points.
Avatar billede kurtba Ekspert
25. december 2015 - 23:52 #8
Hvorfor gav du dig selv point?