Avatar billede kkr56 Praktikant
27. december 2015 - 22:34 Der er 8 kommentarer

Jeg kan ikke se ( og gemme) alle mine Iphone billeder på min PC, der har windows 10

Hej Ekspert.
Jeg er en kvindelig årgang 1956, der fortvivlet bakser med at få overført ca 3000 billeder fra min Iphone 5 til min faste computer.
Jeg har ingen stor IT erfaring, har dog fået downloadet Itunes for windows 10.
Jeg kan kun se 2 DCMI mapper med indhold, for de sidste 2 mdr. i alt ca 155 billeder, hvilket er en lille del af de godt 3000 billeder og videoer, jeg gerne ville overføre og senere sikre på en extern hardesk.
Jeg kan kun se:
"Internal storage" 1,33GB ledige af 14,7GB"
6 Apple mapper benævnt fra "100APPLE-106APPLE"
i alt 161 filer

Hvad gør jeg?
MVH KKR
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. december 2015 - 08:50 #1
Prøv at downloade 'Free Syncios Manager' som du finder her: http://www.syncios.com/download.html
den gør det lettere end itunes  (synes jeg ;-)  )
Avatar billede kkr56 Praktikant
28. december 2015 - 21:58 #2
Tusind tak for svaret, Fotograf.
NU kan jeg se mine billeder. :):)
Det er en rigtig god start.
Men desværre jeg får ikke overført billederne til et drev på min pc.
Jeg har fulgt anvisningerne fra Syncios på at slå ITunes og ICloud fra, men der er stadig noget, der driller.

PS jeg er ny herinde - og forstår ikke det der med pointgivning.
Venlig hilsen
KKR
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. januar 2016 - 17:30 #3
Først - beklager det sene svar ;-)

Når du har åben Syncios Manager - og er inde under 'Photo'
kan du markere den/de billeder du ønsker at gemme på din computer.
Hold Shift knappen nede for at vælge flere efter hinanden, tryk på første billede og sidste billede.
Hvis du derimod vil plukke i billeren holder du istedet Ctrl knappen nede og trykke på dem du ønsker.

Derefter er det blot at trykke på 'Export' i menuen over billederne, og vælge hvor du vil gemme billederne på din computer.

Pointgivningen er nemt - de fleste skriver ikke deres kommentarer som svar, inden man er nået til en løsning ...og det ved jeg jo ikke endnu om vi er ;-)
Når det er sket - skriver jeg (f.eks.) en kommentar men sender det som et svar - hvorefter du kan tildele mig pointene.
Håber det giver mening!
Avatar billede kkr56 Praktikant
10. februar 2016 - 06:35 #4
Er novice på point
Men tusind tak for hjælpen
Jeg deler de få point mellem jer
Point 15
Avatar billede kkr56 Praktikant
10. februar 2016 - 06:39 #5
Tusind tak for hjælpen og det gode svar
Skal nu igang med at forsøge .
Har ikke forstået pointsystemer
Men havde derfor kun sat 30 p ud - og du skal da også have halvdelen
Dvs 15 p
Men redet "bare" at skrive det her?
Nuvel mange tak for hjælpen
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. februar 2016 - 07:00 #6
Hej
Håber det lykkes for dig ;-)

Systemet her er ret enkelt - prøv det bare!
Avatar billede Henrik B N Praktikant
14. november 2018 - 11:40 #7
hej.
Jeg har brugt ovenstående hvilket også virkede - næsten da. Jeg har det problem at mine foto ved overførsel bliver "komprimeret" fra f.eks. 1,34 MB til f.eks 1,34 Kb. Hvad gør jeg forkert?
På forhånd tak for hjælpen
MVH
Henrik
Avatar billede Susanne KM Praktikant
10. oktober 2019 - 11:46 #8
Af en eller anden grund har min PC ikke kunnet synkronisere med iCloud siden marts 2019. Min PC kunne heller ikke se billederne på min iPhone, når jeg forbandt telefonen med min PC. Aner ikke hvorfor - gammel PC, gammel iPhone 5, hvem ved?

Så tusinde tak for dette råd, som virkede. Men ... den lægger alle billederne fra marts til nu ind som om de alle er fra oktober 2019. Er der noget at gøre ved det?

Vh Susanne