Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. december 2015 - 14:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan Ubuntu sættes til at opdatere sig selv, automatisk ?

Min viv har en bærbar PC med Ubuntu, som vores ene svigersøn har installeret. Det er også ham, som ordner ting på min vivs PC, hvis "der er noget" ...

Nu vil jeg gerne vide :

Kan man sætte Ubuntu til at opdaterer af sig selv ?

(Synes det lyder mærkeligt)

Men min viv opdaterer aldrig. PC'en skal "bare passe sig selv".

Nu kiggede jeg i går - for at se om der ikke var opdateringer.

Det var der, tilsyneladende ikke.

Hvordan opdaterer man manuelt ?

Ja, jeg skal ikke blande mig. Ellers.
Da det er noget vores svigersøn ellers "ordner".

Jeg har også rigeligt at gøre med mine egne to - Med Linux Mint og Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 15:14 #1
Som på Linux Mint, så skal i ind og tjekke indstillingerne i software og updates, som skal være sat til automatisk.

https://www.maketecheasier.com/assets/uploads/2015/01/ubuntu-software-auto-update.png
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 15:17 #2
Under Ubunto Software kan i se hvilken server der hentes fra. Mener den hedder dansk server, men er ikke helt sikker.
Ikke så tit jer er på Linux :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. december 2015 - 20:52 #3
Tak 220661 - Så blev jeg så klog ...

Smid et svar til points ...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 22:41 #4
svar