Avatar billede fuerzzz123 Nybegynder
02. januar 2016 - 06:12 Der er 7 kommentarer

Gemme IP

Hej !

Jeg kunne godt tænke mig at surfe anonymt på nettet af flere årsager. Går ud fra det handler om at gemme min IP.

Jeg har google men får både gratis og betalings-løsninger, mere eller mindre skumle.

Hvad er den nemmeste (og helst gratis) måde at gøre det på?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2016 - 09:48 #1
Hej og velkommen til.
In private browsing, kunne det være godt nok?
http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/products/ie-9/features/in-private
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2016 - 10:03 #2
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2016 - 13:01 #3
TOR er gratis. Men, det har en måske væsentlig ulempe: Hastigheden kan blive meget langsom:

http://whatismyipaddress.com/tor
https://www.torproject.org/docs/faq.html.en#WhySlow
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2016 - 13:03 #4
Avatar billede ds12345 Nybegynder
02. januar 2016 - 14:25 #5
Hvis du bare skal have en gratis løsning er TOR et fint bud, men som #3 siger, er hastigheden ikke noget at råbe hurra for. Ellers skal du nok have fat i en VPN-løsning, men her må du være parat til at smide lidt for den. Jeg tror ikke man får nogen gratis løsning, der fungerer ordentligt.
Jeg ville læse nogle anmeldelser af forskellige VPN-udbydere, og derefter vælge en god, billig udbyder.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2016 - 17:36 #6
hvis du vil være skjult på den pc, du er på (og alle ude på nettet - fx google - kender dig), så brug browserens 'private' løsning

hvis du vil skjule din id på nettet, så du fx kan tilgå netflix som beboer i et andet land, så en vpn løsning - i Chrome er der en fx Hola-udvidelse, der kan gøre dig til amerikaner i netflix gratis.

hvis du vil 99,9% lukke af for at du kan spores, så TOR. Husk også, at alt på din harddisk skal krypteres (fx pgp) - og tro på det. https://en.wikipedia.org/wiki/Tin_foil_hat - der er altid én, som du kommunikerer med, som ikke følger regler 100%, og så kan du spores alligevel.
Avatar billede mmarkantony Praktikant
04. april 2018 - 13:40 #7