Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2016 - 23:53 Der er 5 kommentarer

konstruktiv kritik af hjemmeside

Hej jeg vil gerne have nogle ideer til hvad der kan gøres bedre på hjemmesiden og om i synes at det er en god idé. Jeg belønner det bedste (og dermed også den kritik jeg kan bruge til mest) med 60 point.

P.S. i skal ikke tage jer af domæne navnet, da dette blot er en test server.

http://www.hhxmat.dk

Tak for jeres tid.
Avatar billede keysersoze Guru
03. januar 2016 - 01:15 #1
Jeg må desværre sige, at det er uhyre trist at kigge på - både kode og design. Koden er ikke valid, fx har du ingen DOCTYPE og resten af koden er heller ikke valid - design er selvfølgelig en smagssag, men efter min mening er der ikke rigtig noget og der der er er langt fra tidssvarende ligesom det heller ikke er responsivt.

Hvad angår idé kender jeg ikke så forfærdelig meget til markedet, men du har nogle store konkurrenter, fx Amino Freelancer, så du skal i hvert fald oppe dig hvis det skal blive en succes.
Avatar billede madklub Guru
03. januar 2016 - 01:52 #2
Hvor lang tid har du brugt på det? 30 min.?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 13:54 #3
Hvis målet med hjemmesiden er at sælge/byde på hjemmesider som det ser ud til, så er der desværre ikke meget der skriger salg på denne side. Typisk vil man når man sælger hjemmesider snakke om designet, layoutet, billederne og indholdet, om der så ligger en cms løsning bag eller en form for administration kommer nok i anden prioritet, men design skal være tiltalende og noget der er indbydende til det formål man har siden for.
Da det er salg af hjemmesider og design, repræsenterer siden sig ikke særlig godt i den genre, den er simpelthen ikke indbydende nok eller sælgende om man så må sige. Det må godt være lidt flashy, nogen farver og noget indhold der fortæller hvad det er det hele går ud på.

Prøv at se det lidt som at du kommer ind i en butik, det kan være en lampebutik, du kommer ind og halvdelen af lamperne du vil se på er ikke sat rigtigt op på væggen eller udstillingen, nogen af dem virker ikke de kan ikke engang det de skal altså altså lyse, man kan ikke slukke og tænde for dem, der er måske støv på dem. I det hele taget er det en ret dårlig præsentation af udvalget og hvad lamperne kan og hvordan de skal se ud når du selv får en eller flere af dem med hjem til dig selv.
Det er ikke et sted man vil gå ind og handle er det vel?

Hvis vi tager det modsatte billede, du kommer ind i forretningen, bliver budt velkommen af en ekspedient der hurtigt kan guide dig til den sektion af lamper du lige søger, lamperne hænger pænt som de skal, der er tænd/sluk knapper så du kan se hver enkelt når den er tændt og slukket, du kan se forskellige farver og modeller og måske endda prøve at skifte pærer i nogen af dem for at se om det ville være bedst med 20 eller 40 watt.
Se det er et sted du ville handle, sikkert også selvom det kostede lige 20 kroner mere end det første sted, som ellers havde det samme udvalg.

Det man skal gøre sig klart med enhver side er at den skal udfører sit formål enkelt og hurtigt, om det så er at give information, fortælle små historier eller sælge noget.
Jeg er sikker på mange kunne have brug for en simpel og billig hjemmeside som du skriver, men hvis man er på udkig efter en side, så vil man se på dem der sælger, ser det ud til at de kan det de tilbyder, ser det ud til at man kan få den hjemmeside man godt vil have ud fra hvordan deres side og referencer ser ud.
Tag fx. et site der sælger templates/designs som http://www.templatemonster.com/ de har fokus på det de sælger designs, det er en indbydende side der hurtigt og nemt fortæller hvad de vil, måske en smule rodet, men man kan finde noget.
Du har som keysersoze store konkurrenter derude, det er nok også et stort marked, men man skal ramme noget der sælger eller som de andre ikke rammer og derved er en niche, hvis man tilbyder et produkt der er dårligere eller ikke sælger varen i forhold til de andre, så er der stor risiko for man intet får solgt.
Avatar billede atla Novice
16. januar 2016 - 20:12 #4
Hej,

Jeg vil nok mene, at du skal starte forfra med designet. Hvis du skal skabe interesse hos potentielle købere, skal der som minimum være nogle grønne CTA knapper :).

Men jeg har også noget at lære, som man kan se på min egen hjemmeside http://shopbutler.dk/
Avatar billede keysersoze Guru
17. januar 2016 - 19:44 #5
tak - så er der vist fyret nok reklame af...