Avatar billede Boejden Seniormester
03. januar 2016 - 21:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

support ogg backup i win 10

Hvorledes tager jeg backup af mine mail og øvrige dokumenter efter jeg har !"fået" win 10?? Begrebet backup findes ikke i WIN10 og i det hele taget er den tilgængelige support en gang henvisninger, der går i ring.

Jeg skal have flyttet indhold (uden win10) til en anden maskine - al den vejledning jeg får er forældet: der står hver gang: Du er på en win10-maskine, vejledningen er til Win7 - gå til support (hvor jeg kom fra :-(

I win7 var der en funktion til at overføre fra een pc til en anden - hvad gør man i win10?
Avatar billede kurtba Ekspert
04. januar 2016 - 00:58 #1
Du bør nok oplyse, hvilket mail program du bruger, da der er forskellige metoder alt efter mailprogram.
Så skal du have flyttet indhold uden win 10. Hvilken slags indhold er det, siden du ikke bare kan kopiere det?
Avatar billede Boejden Seniormester
04. januar 2016 - 19:07 #2
Hovsa, Thunderbird er mailprogram og var røget ud, sorry!
men det er jo kun en del af opgaven/problemet - hvad med "alt det andet"? savner fastlink eller en mulighed som "let overførsel" (aldrig prøvet "let") -  men det er da underligt, at jeg ikke kan tage backup/si-kopi i WIN10 - og hver gang jeg finder noget i kontrolpanelet, som jeg tror kan bruges, ja så er det noget gammelt fra win7 (hvorfor ligger det fortsat i win10, når det ikke kan bruges - er det et ½-færdigt produkt?)

Prøvede at gå tilbage til win7, men da processen var færdig, var jeg fortsat på win10 - og gendannelsesfeltet fjernet :-(

Jeg kan godt se, at en del (sikkert) kan kopieres... men en overførsel må da være ti gange lettere
eller hvad?
Avatar billede kurtba Ekspert
04. januar 2016 - 22:54 #3
Her kan du læse om at tage backup af Thunderbird
https://support.mozilla.org/da/kb/profiler-i-thunderbird

Windows Let overførsel findes ikke i win 10, men i stedet kan man installere pc mover express, som ms har indgået aftale med Laplink om skal være gratis til win 10 brugere.
Læs og hent her
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/windows-easy-transfer-is-not-available-in-windows-10
Avatar billede Boejden Seniormester
24. januar 2016 - 09:34 #4
jo, men nu ville jeg tilbage til win7  - synes 10´eren er besværlig og at det kræver et større kursus, for at forstå og finde de forskellige funktioner - og deres vejledning er ren rundkørsel og ubrugelig :-(
Skiftet til en anden maskine med win7proff . og så kan jeg jo håbe på, at win10 er blevet "rettet til" når jeg bliver tvunget til at skifte.
Tak for input/hjælp
Avatar billede kurtba Ekspert
24. januar 2016 - 11:33 #5
Nå. Endnu en som laver spørgsmål og får svar men snupper pointene selv. Har du selv løst problemet, siden du mener, at du selv skal have pointene?
Avatar billede Boejden Seniormester
24. januar 2016 - 11:58 #6
hov hov, små  slag ... endnu een....
Løst problemet?? næh, købt en ny maskine, hentet de programmer som jeg skal bruge til printer m.v. og ladet resten ligge :-(  Det var åbenbart ikke muligt at få win10 til at lave backup/kopi, kun noget de kalder en ..... sytemafbildning, som ikke sagde mig en pind og som der ikke var en brugsanvisning/forklaring til.

Desuden er jeg tidligere blevet bedt om at afslutte et spørgsmål, hvis der ikke er givet et brugbart svar, men kun kommentarer; derfor afsluttede jeg ... og ikke for at genere nogen/dig - jeg har den opfattelse, at således er fremgangsmåden.
Men om du føler dig forbigået/synes det er noget plat, bedes du afgive et svar, så du kan få point.

Eller hvad????

mvh Bøjden

som finder win10 alt andet end brugervenlig :-(
Avatar billede kurtba Ekspert
24. januar 2016 - 13:58 #7
Når du har så mange point, så tyder det på, at du har været her i forum i lang tid og burde kende reglerne.
Som udgangspunkt lægger man ikke et svar, før man bliver bedt om det. Det er for at undgå at alt for mange svar skal afvises.
Derfor kommenterer man kun indtil spørger finder ud af, hvem der fortjente at få point, og så beder pgl. om at lægge et svar.
Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med point, så det er ikke brødnid, men udgangspunktet må være, at dem der forsøger at hjælpe får pointene.
Jeg mener, at jeg gav en løsning på de 2 problemer, som du skitserede, men at du så åbenbart valgte ikke at følge dem, gør ikke at du så bare selv snupper pointene.
Avatar billede Boejden Seniormester
24. januar 2016 - 22:20 #8
hm, og hvordan synes du så, at vi skal komme videre? Jeg prøvede at være konkret og løsningsorienteret.

og så lige en bemærkning:  pc mover express
duer kun TIL win 10 og ikke fra!! som var det jeg efterlyste;  derfor var dette ikke et brugbart løsningsforslag.