Avatar billede nanna1979 Nybegynder
04. januar 2016 - 11:42 Der er 10 kommentarer

downlodet af en bog

hej jeg har købt en e-bog online og skal åbne den kom til at åbne den i word men den skulle være åbnet i adobe digital editon og kun kan jeg ikke åbne filen på nogen måde kun i word hvor den ikke kan læses hvad gør jeg
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2016 - 12:27 #1
højreklik på filen, og vælg 'åbn med' - find der frem til adobe digital editon (du skal vide, hvor det er installeret på disken), og sæt lige klik i 'brug dette program fremover' så det også virker fremover.
Avatar billede nanna1979 Nybegynder
04. januar 2016 - 12:35 #2
har jeg prøvet uden held så hvad gør jeg så nu
Avatar billede madklub Guru
04. januar 2016 - 12:52 #3
Hvis det er en pdf-fil, skal du bruge Adobe Acrobat Reader - eller en anden pdf-læser.
Avatar billede nanna1979 Nybegynder
04. januar 2016 - 13:10 #4
den skal bare downlodes og adobe digital editon er det program der skal bruges mere ved jeg ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2016 - 13:34 #5
hvad er fil-typen (pdf, epub, zip)? Den kan jo være pakket, så den skal pakkes ud før brug.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 16:17 #6
Med Calibre skulle man kunne læse alle e-bøger.
http://calibre-ebook.com/download_windows

Selv bruger jeg Amazone Kindle reader, som jeg er meget tilfreds med. Så kan jeg læse bøgerne hvor jeg vil, også på PC og iPad.
http://www.amazon.com/Kindle-Paperwhite-High-Resolution-Display-Built-/dp/B00OQVZDJM/ref=sr_1_1?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1451920323&sr=1-1&keywords=Kindle+reader
814 Kr.
Hvis man bare vil læse Kindel på computeren eller andet  er det gratis. https://www.amazon.com/gp/digital/fiona/kcp-landing-page?ie=UTF8&ref_=sv_kstore_4
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 16:25 #7
Ps. det kræver selvfølgelig, at hvis bogen er købt hos f.eks Saxo, at man via Calibre lægger den ind på Amazone. Køber man hos Amazone går det automatisk, man skal bare vælge hvor man vil have bogen.
Og så er Amazone billig. Hvis man køber en bog på engelsk, har jeg set meget store besparelser i forhold til Saxo.
Avatar billede nanna1979 Nybegynder
04. januar 2016 - 16:45 #8
har undersøgt sagen nærmer den skal åbnes som pdf i programet Filtype    pdf
DRM    AdobeDRM
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2016 - 16:13 #9
Det lyder noget kedeligt at læse e-bøger som pdf. Men der er andre muligheder :https://support.saxo.com/customer/portal/articles/1453619-hvad-er-drm-kopibeskyttede-e-b%C3%B8ger-
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2016 - 22:22 #10
Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet.