Avatar billede Berthelmast Nybegynder
05. januar 2016 - 20:15 Der er 5 kommentarer

Hvilken Crimptang skal jeg vælge for at montere mit netværkskabel?

Hej Eksperten

Jeg skal have et netværkskabel gennem en mindre hul i en mur, og der derfor nød til at klippe netværkskablet over.
Jeg har da fået mig fortalt at jeg skal bruge en crimptang, men der er åbenbart en del forskellige.
Hvilken skal jeg vælge for at kunne dække mit behov? helst så billig som mulig.

Mit netværkskabel er dette: https://www.av-cables.dk/cat-5e-UTP-graa/cat-5e-utp-netvaerkskabel-graa-10-m.html

Listen over Crimptang jeg ser på findes her: https://www.av-cables.dk/crimptang/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2016 - 20:50 #1
Der skal bare stå RJ45 ved tangen.
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
05. januar 2016 - 21:22 #2
Hej! Tak for svar, de skriver bare nogle af dem er bestemt til netværkskabler? men det er bare mindre vildledning?

f.eks. står der ikke noget om netværkskabler ved den første til 49,- kr
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2016 - 21:54 #3
Nej, men der står netop RJ45 som er betegnelsen for stikket på et netværkskabel.

Man skal du kun bruge det een gang, kunne du måske spørge bekendte om du kan låne. Du skal også bruge et nyt stik (eller flere hvis du fjumrer lidt ...), som de måske har liggende.
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. januar 2016 - 22:02 #4
Det er vigtigt at du monterer tråde i korrekt farvekode rækkefølge. Den mest gængse farvekode er 568B. Læg mærke til rækkefølge inden du klipper. Hvis du er i tvivl, vil jeg faktisk anbefale at bore et større hul ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2016 - 13:39 #5
Her er farvekoden til netkabler:
http://www.hardsoft.dk/infopages.php?info_id=31