Avatar billede tand Seniormester
06. januar 2016 - 10:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win 10 opgradering med ny kode.

Kan man købe en kode  til win 10.
Jeg har opgraderet fra win 7. Til win 10. Men jeg skal taste en kode som jeg ikke har, kan man købe den. .?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2016 - 10:58 #1
hvad har du gjort?
er det fra win7 og så opgradering direkte, at den vil have kode?
har du lavet en ren win10 direkte uden at opgradere først?
Avatar billede tand Seniormester
06. januar 2016 - 11:16 #2
Det er lidt indviklet
Jeg købte en  Lenovo pc med win8. Den kunne jeg ikke lide.  Så installerede jeg win 7 Ultimate 64.
Den var ikke ægte.
Nu vil jeg så installere win 10. Men så beder den om en kode som jeg naturligvis ikke har.
Nu ligger win 8 som vin8 old. Men den kan jeg vel ikke installere igen.?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2016 - 11:25 #3
du skal starte med en lovlig windows.
Hvis det var win8.1, så https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8 - husk på lenovos site at hente drivere til win8.1.
Koden er på mærke typisk på underside af pc.

Når du har den inde, så kan du opgradere gratis til win10.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2016 - 11:26 #4
obs: den win8 du henter skal svare til den, der er angivet på mærkatet på pc - ellers passer koden ikke.
Avatar billede tand Seniormester
06. januar 2016 - 11:46 #5
Ok.  Men på denne måde vil jeg så ikke slette alle mine programmer..?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2016 - 13:29 #6
det vil være helt forfra - så backup af data, noter indstillinger og lav en programliste, så du kan geninstallere dem (du henter via nettet, eller fra original-cd).
Den letteste måde at lave en program-liste er via ccleaner. I den vælger du værktøjer, og under afinstaller programmer er der i bund/højre en 'gem som tekstfil'

Ellers se i win10 - indstillinger - opdatering og sikkerhed - genoprettelse. Der kan det være, at du kan gå tilbage til den win8, som du skrottede - i så fald bevares programmer og data.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2016 - 16:29 #7
På nyere computere er licensnøglen gemt i bios. Jeg vil umiddelbart tro at dette er tilfældet på din pc hvis den er født med Win 8 og har uefi bios.
Det du skal gøre er som claes beskriver, finde den samme version af Win 8 den kom fra, og når du installerer, så burde den finde koden selv.

Men man kan udtage licens nøglen som en sikkerhed.

http://www.pcsteps.com/4198-get-windows-8-1-product-key-bios/
NeoSmart's Oem Product Key Tool er nederst i siden jeg linker til.
Avatar billede tand Seniormester
06. januar 2016 - 17:19 #8
Send lige et svar claes
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2016 - 19:00 #9
bare luk selv, men tak for budet.
Avatar billede tand Seniormester
17. januar 2016 - 11:02 #10
claes sender du et svar
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2016 - 12:22 #11
Han skriver jo du bare skal lukke selv #9??
Hopper af tråden her
Avatar billede tand Seniormester
18. januar 2016 - 08:32 #12
ok