Avatar billede Bups Nybegynder
06. januar 2016 - 23:56 Der er 1 kommentar

Spammail fra mig selv

Jeg er vant til spam-meddelelser, hvor afsenderen har ændret deres navn til min mailadresse, dvs. af typen:

Fra: minmail@hotmail.com <randomspammail@random.com>
Til: Mit Navn <minmail@hotmail.com>

De mails ryger direkte i min uønsket mail, og det er altså ikke disse mails der er mit problem.

For nylig er jeg begyndt at få mail fra mig selv! Dvs.:

Fra: Mit Navn <minmail@hotmail.com>
Til: Mit Navn <minmail@hotmail.com>

Jeg forstår ikke hvordan dette kan lade sig gøre, medmindre udefrakommende har adgang til min konto. Alle øvrige spam-meddelelser kan jeg gøre uønsket og blokere. Dette er ikke muligt med disse mails, da de jo er fra mig selv og systemet spærrer for det. (det ville selvfølgelig også være uhensigtsmæssigt at have spærret sig selv)

I mit forsøg på at løse problemet har jeg opsat to-trins log in på min mail, hvor jeg både skal taste mail+kodeord og samtidig godkende log in forsøget på appen "Microsoft-konto" på min telefon.
Jeg har herefter skiftet kodeordet på en vens computer, jeg ikke har brugt til log in før og logger derefter ud igen. (jeg går ud fra alle bliver kastet af mailen indtil de skriver det nye kodeord, samt bliver godkendt på app).

Efter et par timers venten, logger jeg for første gang ind på mailen med det nye kodeord på min mobil. I venteperioden har der alligevel været mails fra mig selv. Der har ikke været nogen log in anmodninger på mobilen, så jeg forstår ikke, hvordan det kan lade sig gøre, og hvordan jeg løser problemet.
Avatar billede sergei_ Juniormester
07. januar 2016 - 11:51 #1
Det kan sagtens lade sig gøre - og er simpelt - at sende en mail, som ser ud fra at den kommer fra en hvilken som helst e-mail inklusiv din egen til en hvilken som helst email, også din egen. De behøver ikke at have adgang til din konto. Det kaldes email spoofing.