Avatar billede expnet Seniormester
07. januar 2016 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SEO Hjælp

Hej exp

Jeg sidder med et problem jeg kan ikke se hvor det går galt og håber i kan hjælpe mig med problemet.

Problemet er den lille tekst som er forkert på den ene søgeresultat

http://www.back2harmony-akupunktur.dk/behandling/akupunktur/cancer-kraeft

hvis jeg søger på google med følgende 2 sætninger

1. "akupunktur kræft" ( uden "" )

Så skulle den gerne komme som nummer 5
Her kommer den rigtigt lille tekst frem

2. "akupunktur cancer" ( uden "" )

Så skulle den her gerne komme som nummer 1
Her er problemet hvorfor vil den ikke skrive sammen tekst ud her da linket siden er den sammen???

Håber virkelig der er en rar sjæl her ude der kan hjælpe mig
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
07. januar 2016 - 10:49 #1
For mig ser der ud som om det er 2 forskellige URL's:

akupunktur kræft
http://www.back2harmony-akupunktur.dk/behandling/akupunktur

akupunktur cancer
http://www.back2harmony-akupunktur.dk/behandling/akupunktur/cancer-kraeft
Avatar billede expnet Seniormester
07. januar 2016 - 11:04 #2
Her har jeg lavet to screenshot så du kan se hvad jeg mener

1. http://www.back2harmony-akupunktur.dk/img_tmp/akupunktur-kraeft-sog.png

2. http://www.back2harmony-akupunktur.dk/img_tmp/akupunktur-cancer-sog.png

og ud fra "meta tag" som kan jeg se at det er når jeg søger på.
"akupunktur cancer" at den ikke visser den rigtigt tekst
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
07. januar 2016 - 11:27 #3
Jeg kan desværre ikke få de samme søgeresultater som dig.
Men google forbeholder sig jo retten til at ændre den meta beskrivelse, hvis "den" mener at have en bedre beskrivelse iht. din søgning. Fx. cancer passer bedre iht søgningen "akupunktur cancer".

Læs evt. her:
https://moz.com/community/q/different-meta-descriptions-for-same-page

mere her:
https://moz.com/blog/why-wont-google-use-my-meta-description
Avatar billede Micberggreen Nybegynder
08. januar 2016 - 12:14 #4
Først og fremmest, så ligger du nr. 3 på søgningen akupunktur cancer og nr. 11 på søgningen akupunktur kræft.

Derudover så kan jeg se, ud fra dine screenshots, at du bruger Google Chrome - og som den også skriver, så har du besøgt siden mange gange. Googles browser lagrer dine informationer - og har du besøgt en side flere gange, så vil denne have tendens til at blive vist før andre resultater da denne må være relevant for dig.

Du skal lave en anonym søgning, eller lade være med at være logget ind i Chromes browser, for at få et retvisende result.

Som vandrefuglen skriver i sit første indlæg, så er det to forskellige URL's som ranker på de søgninger. På den enkelte side, er det meta beskrivelsen/meta description, som du skal ændre for at få det som du gerne vil. Her vil jeg ikke anbefale dig at du indtaster det samme i begge. At skrive noget i meta beskrivelsen har ikke indflydelse på dine rankings i søgemaskinen, men det får derimod brugere til at klikke ind og læse mere. Optimerer du derimod meta title på de to sider, vil du, måske, opleve at de rykker fremad i resultaterne.

Som der blev nævnt tidligere, kan Google godt finde på at ændre på titlen og beskrivelsen på din side, hvis de mener den passer bedre til en given søgning. Overholder du nogle ganske få krav/betingelser, er der stor mulighed for at det er de informationer DU har indtastet, som bliver vist.
Avatar billede expnet Seniormester
06. februar 2016 - 10:56 #5
jeg lukker spørgsmålet

Jeg takker for alt dem hjælp i har givet mig.

Micberggreen lægger du et svar så jeg kan tildele nogle point til dig
Avatar billede Micberggreen Nybegynder
16. februar 2016 - 13:50 #6
Det kan du tro.. Dog en smule forsinket