Avatar billede Humleridder1973 Nybegynder
07. januar 2016 - 13:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ???? i TDCOnline mail.

Har fået et problem i mit mail system, bruger som skrevet TDConline.

Mit mail system sender skumle spam mail til mig selv, og muligvis også til andre (hvilket jeg dog ikke kan se om det har gjort af typen "see my ***" tror i kender dem.

Første gang jeg var opmærksom på det fulgte jeg TDC's råd og ændrede password til smtp tror jeg det hedder (hente min mails fra eksterne enheder via andre mail programmer).
Og så skete det igen, ændrede denne gang alle passwords til mailsystemet, også hovedpassword til tdc login, men har så alligevel sendt mig selv en skummel mail igen.
Skal siges at da jeg ikke har smart phones eller lign. så bruger ikke andre mail programmer til at se mine mails. Og har derfor kun adgang til dem fra min normale pc. Med win 10, avg antivirus.

Nogen der har en ide om hvad der sker, og hvad jeg kan gøre for at stoppe det.
mvh
Torben
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2016 - 14:33 #1
At der er en der bruger din mail konto, kunne det tyde på at din computer er hacket. ( Og kan følge med i hvad du gør ).

ændrede password til smtp tror jeg det hedder
Mener du adgangskode til din mail konto.

og hvad jeg kan gøre for at stoppe det.
Scan med Malwarebytes free følg vejledningen lidt nede på siden !
http://pixxel.dk/malware-og-adware

Hent Malwarebytes her
https://www.malwarebytes.org/

TDC mail konto kan nok ikke sættes op med to trin login, hvilke jeg selv bruger som en ekstra sikkerhed.
https://www.google.com/landing/2step/#tab=why-you-need-it
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2016 - 14:36 #2
Vi vil gerne se log fra Malwarebytes ;-)
Avatar billede acore Ekspert
07. januar 2016 - 15:52 #3
Er du sikker på, at du sender mails til dig selv, og at det ikke bare er andre, der prøver at få det til at se sådan ud? (det er ikke svært)
Avatar billede Humleridder1973 Nybegynder
07. januar 2016 - 19:27 #4
Hej Pixxel, hentede og kørte det program du anbefalede.

I første kørsel fandt den 9 malware af typen Hijack Searchpage - bortset fra hvad navnet antyder så ved jeg ikke helt hvad den gør men de er nu slettet. De var desuden kode Rød.

Derudover fandt den rimeligt mange gule, typisk af typen "Potentiel uønsket program" men den siger så også til sidst at ingen skadelige er fundet.
De starter alle med PUP.Optional.(ekstra tittel)og ligger nærmest overalt, er det nogen jeg skal gøre noget ved?

Har rapporten som en text fil hvis det er nødvendigt.
mvh Torben
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2016 - 13:56 #5
er det nogen jeg skal gøre noget ved?

Sæt dem i karantæne, hvis computeren fungere uden dem, kan du slette dem.