Avatar billede jenslund Juniormester
08. januar 2016 - 18:40 Der er 18 kommentarer

Kaspersky-beskyttelse 4.6.2.23.1 (deaktiveret) i Firefox

Hej

Ved browsing i Firefox får jeg:

Kaspersky-beskyttelse kunne ikke verificeres til brug i Firefox og er blevet deaktiveret.

Når jeg klikker videre derfra får jeg en masse it-vrøvl, jeg som almindelig pc-bruger ikke kan bruge til noget (som sædvanligt).

'De følgende tilføjelser er ikke bekræftet til brug i Firefox. Du kan finde alternative tilføjelser (link) eller du kan bede udvikleren om at få dem bekræftet'.

På Kasperskys hjemmeside er der ikke hjælp at hent; her kan jeg få lov at klikke rundt til jeg rammer et loop af det samme spørgsmål igen og igen.

Er der nogen, der har nogen ide om, hvad det handler om og som kan hjælpe mig videre.

VH Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2016 - 21:15 #1
Har ikke selv Kaspersky, men prøv at gå i indstillinger for Kaspersky og gør som der skrives i denne tråd (post #2)

http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=301867

Hjælper det dig?
Avatar billede f-arn Guru
08. januar 2016 - 21:39 #2
Det betyder kort og godt, at Kaspeskys Add-ons ikke er opdaterede til den version af Firfox du bruger  ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2016 - 08:16 #3
Jeg finder det dog ikke særlig smart at Kaspersky automatisk bliver slået fra, og at man kan fortsætte med at browse i Firefox.
Betaler man penge for beskyttelse af pc må et AV program bare ikke lukke ned.
Det skal informere om hvad problemet er på en letforståelig sprog, så man let kan rette det
Avatar billede f-arn Guru
09. januar 2016 - 09:26 #4
Kaspersky bliver skam ikke slået fra, men de Add-ons der kommer fra fra Kaspersky - bliver ikke loadet af Firefox :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2016 - 11:56 #5
Nå ok.
Når spørger skriver

"Kaspersky-beskyttelse kunne ikke verificeres til brug i Firefox og er blevet deaktiveret"

så forstod jeg det som det var helt deaktiveret.
Avatar billede f-arn Guru
10. januar 2016 - 11:56 #6
@jenslund

Fik du besvaret dit spørgsmål, eller er der noget du vil ha' uddybet?
Avatar billede jenslund Juniormester
01. februar 2016 - 13:51 #7
Hej f-arn

Vil meget gerne have uddybet, hvad jeg skal gøre :-)

VH Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2016 - 15:45 #8
Hopper af tråden.
Avatar billede f-arn Guru
09. februar 2016 - 15:53 #9
Hvilken version af Firefox bruger du, for du skal tilbage til en tidligere?
Avatar billede jenslund Juniormester
09. februar 2016 - 16:39 #10
Den siger 44.0.1.

Opdaterer tilsyneladende automatisk.
Avatar billede f-arn Guru
10. februar 2016 - 21:43 #11
Kan du ikke også lige fortælle hvilken Kaspersky du bruger, for der skulle være kommet en signeret version af visse versioner.

Det var den manglende signatur der var problemet ;)
Avatar billede jenslund Juniormester
11. februar 2016 - 09:24 #12
Det er Kaspersky Internet Security 16.0.0

Kan det betyde noget, at vi endnu ikke har registreret den?
Avatar billede jenslund Juniormester
11. februar 2016 - 09:27 #13
Retteligt Kaspersky Internet Security 16.0.0.614 (d)
Avatar billede jenslund Juniormester
11. februar 2016 - 09:31 #14
Avatar billede f-arn Guru
11. februar 2016 - 15:41 #15
Er det noget af det her vi er ude i

Det er præcis det vi er ude i, men såvidt jeg kan se er den danske version ikke nået til 16.0.1.445.

Jeg ved ikke om du kan prøve den Engelske, når det kun er en prøve version du har.

Jeg går udfra din Firefox (FF) også er Dansk?

Har du en installations fil til en tidligere FF?
Avatar billede jenslund Juniormester
14. februar 2016 - 06:49 #16
Det er nu ikke en prøveversion. Vi har en fem-licens udgave. Min kone skal bare lige registrere den. FF er på dansk, men som du siger er kis 445 på engelsk.

Her en gammel installationsfil: kis16.0.0.614 - også engelsk, som jeg brugte da jeg installerede Windows 10: http://www.eksperten.dk/spm/1007706#reply_8203545 - her mener jeg, at jeg brugte vores licens.

Så måske jeg skal prøve at installere den engelske og se hvad der sker.
Avatar billede f-arn Guru
14. februar 2016 - 09:26 #17
Så måske jeg skal prøve at installere den engelske og se hvad der sker.

Det lyder som en go' ide :-)
Avatar billede f-arn Guru
23. februar 2016 - 06:40 #18
Har du fået løst problemet?