Avatar billede goglov Seniormester
09. januar 2016 - 19:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flytte et ark med indhold (også functions) fra et Exel projekt til et andet.

Jeg bruger vbaexel 2016
Jeg har et exel projekt_1.xlsb. Dette indeholder arket ark12 (Tjek) som igen indeholder kode og data.
Jeg har bemærket at når jeg eksportere ark12 fra VBA editoren så får jeg en fil der heder ark12.cls. Denne fil fylder ikke meget for den indeholder kun koderne.
Importere jeg filen i mit andet projekt_2.xlsb så får jeg kun adgang til koderne. Alle data inklusiv knapper ol.  er væk og der er IKKE nogen ny mappe ark12(Tjek) i oversigten over mapperne.

Jeg ønsker naturligvis både at kunne overføre data og knapper og koder til det nye projekt_2
Hvor er alle data blevet af? -  og hvordan tilføjer jeg dem til ark12.cls og gør et faneblad synligt?
Avatar billede goglov Seniormester
14. januar 2016 - 18:38 #1
Er der virkelig ikke nogen der ved noget om dette ?
Da jeg ikke fik svar på nedenstående indsætter jeg her min løsning. Der ikke er særlig smart eller fyldestgørende og som rejser flere spørgsmål end den svare på. Jeg vil jo gerne kunne overføre både data og programstumper i et hug.

Fremgangsmåde:
Først laves et tomt Ark i Projekt_2, så overføres Arkindholdet (data)  fra Ark(Tjek) i projekt-1 til arket i projekt_2.
Det nye ark i projekt_1 indeholder nu data men ikke knapper og koder eller navn. Det navngives Tjek (af hensyn til koden).
Koden importeres fra den fil hvori den blev gemt og klippe/klistres på plads i det nye ark. Nye knapper laves.

UBS! Der må da være en smartere måde at gøre dette på?
Hvad er ellers formålet med at kunne eksportere/importere en .cls fil når at "det spændende" ikke følger med.
Kan nogen give et svar på dette???
Avatar billede goglov Seniormester
27. februar 2016 - 15:25 #2
Da jeg ikke har fået svar så lukker jeg tråden og forsætter med at klippe og klistre stump for stump ;-)
tak for denne gang.