Avatar billede nemlig Professor
13. januar 2016 - 19:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grunddesign af hjemmeside

Hejsa.

Jeg vil helst undgå CMS-systemer.
Findes der løsninger på et grunddesign, hvor der en fast top og fast bund - uanset skærmopløsning og som virker i de gængse browsere, herunder tablets.

Det vil være lækkert, hvis der findes inspirationssider, og hvor html og CSS kan hentes.
Avatar billede Slater Ekspert
13. januar 2016 - 19:38 #1
Bootstrap?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2016 - 19:59 #2
jeg ville bruge http://sitemagic.org/
Helt ærligt - det er dumt at opfinde igen.
Og koden bliver jo opdateret - vil du gøre det på dit system?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2016 - 20:13 #3
se/test fx http://ifh-gymnastik.dk/ på diverse enheder.
Avatar billede majbom Novice
13. januar 2016 - 21:41 #4
Jeg ville også gå efter bootstrap, eller et andet grid framework.

Det der sitemagic er da ikke videre heldigt?
Avatar billede nemlig Professor
13. januar 2016 - 21:54 #5
Tak for input om Bootstrap og Sitemagic.

Jeg har arbejdet lidt med Wordpress, men kan godt lide at komme lidt mere ned under kølerhjelmen.

Jeg vil nu fordybe mig mere om Bootstrap :)

Er der andre oplagte Frameworks?
14. januar 2016 - 23:04 #6
HEj,

Der er muligheder med <FRAME> kommandoen i <HTML>, men den er absolut ikke anbefalelsesværdig (som Claes57 #23 og #4) nævner.

Jeg tager kun den med når du spørger om andre muligheder.

Jeg har ingen eksempler (stoppede brugen af den år tilbage); søg på nettet efter eksempler - hvis du overvejer det som en mulighed.

Kristian
Avatar billede Slater Ekspert
15. januar 2016 - 15:06 #7
#6: Lad os bare sige det lige ud, at det ikke skal overvejes som en mulighed. Frames til at lave faste sektioner på en webside er håbløst forældet og meget dårlig praksis i dag, især når det skal være mobilvenligt.
Avatar billede majbom Novice
15. januar 2016 - 17:03 #8
Frames er da lækkert: http://lofus.dk/ :D

/sarcasm off!

Jeg ville under ingen omstændigheder overveje brugen af frames - de hører til det forrige årtusinde.
Avatar billede nemlig Professor
16. januar 2016 - 11:55 #9
Tak for jeres kommentarer.
Jeg har kigget en del på Bootstrap, og det bliver nok løsningen.

Viperine: Smid et svar - du var først med løsningen :)
Tak til jer andre.
Avatar billede Slater Ekspert
16. januar 2016 - 11:56 #10
Det var jo et meget kort svar jeg kom med, men så gerne. Held og lykke med det.