Avatar billede jorn_jensen Nybegynder
16. januar 2016 - 18:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke vælge 'større' opløsning

Hej
Har lige købt nu pc HP Pavilion desktop 550.103no og kan ikke få specificeret opløsningen højere end 1280x800.
Skærmen er en Dell3007 som arbejder på en max opløsning på 2560x1600 og har tidligere kørt uden problemer på pc der gik i stykker.
Skærmdriverne er opdateret
Pc kører W10
Er der noget jeg overser
Avatar billede jorn_jensen Nybegynder
16. januar 2016 - 19:05 #1
grafik kortet er et AMD RADON R7 240
Avatar billede filmeditor Praktikant
16. januar 2016 - 19:20 #2
Prøv at se om denne artikel kunne være til hjælp, hvis du da ikke allerede har læst den :)

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/GPU72ResDoesNotMatchDesktop.aspx
Avatar billede jorn_jensen Nybegynder
16. januar 2016 - 20:00 #3
Hej
Tak for svaret.
Desværre ser det ikke ud til at linket giver nogen brugebar løsning. Den AMD Catalyst jeg har fået installeret er dansk og ser ikke helt ud som i linket, men jeg tror jeg har fundet ud af  at min opsætning allerede ligner den opsætning der anbefales (og som desværre ikke virker)
Avatar billede filmeditor Praktikant
16. januar 2016 - 20:05 #4
ok
Avatar billede amwolkje Nybegynder
18. januar 2016 - 11:31 #5
Kunne det være en mulighed at din nye HP bare ikke har specs til at køre højere opløsning end 1280x800? Når nu du ikke kan vælge det?

Har du købt online eller i butik? Hvad var angivne specs?
Avatar billede jorn_jensen Nybegynder
18. januar 2016 - 13:09 #6
hmm har set på specs for grafikkort i den pc - AMD Radion R7240. Umiddelbart ser det ud til at det ikke supporterer dvi-d (dual) hvilket skærmen kræver. Desværre har skærmen ikke hdmi indgang som havde været oplagt at kunne anvende i stedet.
Avatar billede jorn_jensen Nybegynder
31. januar 2016 - 18:01 #7
Tak for hjælpen - selvom det ikke direkte gav en 'løsning'