Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
17. januar 2016 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs Router???

Hej alle sammen.

Jeg har være på udkig på en trådløs Router. Men da det er mange år siden jeg har kigge på sådan noget, så synes jeg det er svært at finde ud af hvad router man skal vælge. Hvorfor jeg vil have en ny router er fordi jeg få Fibernet.

Det jeg har af krav.

Pris max 1600 kr

Trådløs og kable
USB 3.0 og 2.0
AC
en man kan komme ind på via hjemmeside
skal være hurtig både med kable og trådløs.
Må gerne være god til nå man spiller.
skal have god trådløs forbindeles.

Håber i kan hjælpe mig her inden
Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2016 - 17:16 #1
synes selv godt om TP-Link Archer C5 1200

den overtog for en Linksys EA6900 og klarer sig fremragende :)
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
17. januar 2016 - 18:58 #2
Hej Blueeyez

Jeg kan ikke se du kan logge på den router via browser. Så vil lige høre om man kan det ?

Det ser heller ikke ud til den har USB 3,0 ?

Den ser fin nok ud og har også kigge på den før men kan du ikke lige sige mig om man kan logge på den router via browser ?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2016 - 20:56 #3
Når du skriver logge på den, hvad mener du så? Der sælges jo ikke routere du ikke kan logge på via browseren?

Hvad vil du bruge usb porten til? ftp server? Køb hellere en nas server.. Det er langt bedre...

Har selv routeren i mit hjem og den kører 24/7 uden problemer skønt den er meget billig!
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
17. januar 2016 - 21:39 #4
Hej Blueeyez

Mange tak for dit svar. Jep men det fordi at før i tiden var der stedvæk nogle router hvor man skulle gå ind på cmd for at skulle åben porte osv. Den sidste router jeg have skulle man ikke gå ind på cmd for at åben porte.

Var lige inden og læse lidt og kan godt se at alle router i dag kan man logge ind på browser.

USB 3.0 var bare fordi jeg har en usb pin jeg bruger som understøtter 3.0 og derfor ville det jo være beder.

Men synes den router du har skrive lyder ok. Jeg har selv kigge på TP-link  i den sidste uge. Der så jeg på den denne her: http://www.tp-link.com/en/products/details/cat-9_Archer-C5.html Ved ikke om den er pengen hver forhold til den du har give tip om ??
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
17. januar 2016 - 21:40 #5
UPS jeg mener denne her router jeg har set på: http://www.tp-link.dk/products/details/cat-9_Archer-C9.html
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2016 - 07:27 #6
så usb pinden vil du have siddende i routeren hele tiden?
Det er jo ikke som en pc..

dine enheder skal os understøtter ac wifi, gør de det?
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
18. januar 2016 - 08:18 #7
Jeg ved godt det ikke er som en pc.

Har leget med computer og overclock cpu og ram har jeg også leget med. Så kender godt til pc osv.

USB port er mening jeg vil bruge til Printer og til usbpin.

Men selv om jeg godt kan høre du også kender en masse om det. Så det ikke det mit spørgsmål gå ud på.

Da jeg starte min tråd.

Det jeg spurte om til at starte med det var hvad router du/i synes er gode nu nå jeg skal have Fibernet.

Den router du har give link til synes jeg lyder god og overvejer den. eller er det bedre at købe den her ?    http://www.tp-link.dk/products/details/cat-9_Archer-C9.html

Eller er den anden lig så god ?

Denne gang nå du skriver tilbage så må du meget gerne lave et svar så jeg kan smide de point jeg har smidt til denne tråd :)
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2016 - 21:47 #8
C5 er ikke lige så god som C9, men hvis du vil prøve USB3 port, så kan du da godt vælge routeren, men dine maskiner skal understøtte AC på 1300 Mbit/s wifi hvilket ikke meget udstyr gør.. Jeg har selv 100/100 Mbit fibernet, men mit valg af TP-Link C5 var at dens AC er på 867 Mbit og det er mine enheder os, så ingen grund til at købe dyrere udstyr. Derudover er der en switch på routeren til at aktivere/deaktivere WIFI hvilket jeg synes er rigtigt lækkert. Jeg har ikke haft problemer med min router og anbefaler derfor TP-Link.
Men du kan godt købe C9 og få USB3 porten med ;)
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
18. januar 2016 - 22:07 #9
Hej Blueeyez

Mange tak for dit svare. det var dejlig du lige kunne hjælpe mig lidt med at vælge router så skal jeg bare bestille den.

Du har helt ret i at min hardware skal understøtte AC på 1300 Mbit/s Jeg har styr på hardware på min Stationære pc. Min bærbar ved jeg ikke understøtter det. Men den bruger jeg heller ikke til så mange ting her hjemme. Det er mest min stationære pc jeg bruger til alle mulige ting. Og den kender jeg 100% da jeg selv har bygge den osv.

Men jeg tror det bliver C9 jeg vælger. Synes også selv at TP-Link virker lækker nå jeg har set på dem. Fordi de billige forhold til mange andre mærker. I sær i forhold til at der er mange opsætninger i deres router plus som du også skriver er der en on/off til wifi