Avatar billede moabou88 Mester
17. januar 2016 - 13:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet med denne IP

hej.

jeg skiftede for 6 måneder netudbyder.

lige siden har jeg været i kontakt med dem,, da dækningen har været yderst dårlig.

Men efter at have haft teknikker på fra min netudbyder, kan de fortælle mig at problemet ligger i min bærbar og ikke min router.

Men jeg har ingen problemer med at komme på nettet alle andre steder. kun herhjemme.

Men de mener det er en virus, der gør at min bærbar ikke kan kobles til min roter / IP adresse.

Hvad siger i herinde. Kan det give mening?

og hvordan får jeg låst det problem?
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2016 - 14:50 #1
Din overskrift lyder: "Kan ikke komme på nettet med denne IP".

Er det en fejlmeddelelse, du får?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2016 - 15:51 #2
Kan du have en anden enhed der måske kan være låst til den IP som den bærbare prøver at koble sig på?

Har du prøvet at lukke netværket helt ned, og så efterfølgende få enhederne til at logge sig på netværket en af gangen?
Avatar billede moabou88 Mester
17. januar 2016 - 16:51 #3
nej overskriften er måske misforvisende. Jeg får ikke en fejlmelding der lyder som overskriften.

Vidste ikke helt hvordan jeg skulle forklare mit problem, da jeg ikke er så teknisk og ikke selv forstår så meget af det med IP.

Til 220661

det du skriver giver måske lidt mening. Synes jeg erindre noget med fejlmelding om en IP adresse der er optaget eller lign.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2016 - 21:14 #4
Ud fra din beskrivelse i spørgsmålet er det ikke helt klart, om du overhovedet har kunnet komme på nettet efter skift af netudbyder. Kan du uddybe det lidt mere? Og kunne du komme på før skiftet?

Har du andre enheder derhjemme, som kan koble på via din router?

Og har du fået routeren fra din nye udbyder, eller ...?

Hvem er din netudbyder?
Avatar billede moabou88 Mester
17. januar 2016 - 21:45 #5
ja, de første uger kørte det fint, men så stoppede det pludselig med at fungere..

jeg kunne både komme på før og efter, men efter skiftet til ny netudbyder stoppede min maskine med at fungere ca. 3-4 uger.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2016 - 22:35 #6
... ... og hvad med de andre spørgsmål?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2016 - 16:17 #7
Har du prøvet #2 nederst?
Avatar billede moabou88 Mester
19. januar 2016 - 10:43 #8
ja jeg kan godt koble på fra andre enheder, og routeren er tilsendt fra netudbyderen
Avatar billede moabou88 Mester
19. januar 2016 - 10:44 #9
prøvet #2 nederst?

Hvad betyder det??
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2016 - 15:56 #10
Har du prøvet at lukke netværket helt ned, og så efterfølgende få enhederne til at logge sig på netværket en af gangen?
Avatar billede moabou88 Mester
22. januar 2016 - 09:28 #11
ja det har jeg. Har også fået skiftet routeren ud med en anden router fra min netudbyder.
Avatar billede moabou88 Mester
27. januar 2016 - 21:48 #13
Xx