Avatar billede Calle5463 Forsker
17. januar 2016 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SketchUp

Jeg har benyttet mig af SketchUp vel vidende det kun var en 30 dages trial.
Findes der en anden (måske ældre) udgave (har søgt men ikke fundet), som ikke vil kræve licens?

Eller findes der et andet gratis program?

Har lige prøvet Tinkercad, men de har pt åbenbart en eller anden fejl ...
Avatar billede bvirk Guru
18. januar 2016 - 13:20 #1
Jeg har sketchup 8.0 - vist installeret i 2012 - den var i  standardversionen gratis og fungerer som sådan stadig fint på min computer. Pro versionen koster.
Om det stadig er muligt installerer dette eminente tegneprogram gratis aner jeg ikke
Avatar billede Calle5463 Forsker
18. januar 2016 - 13:57 #2
#1
Jeg har google-motioneret lidt, men har indtil nu kun fundet 2014-version og i Pro, som kommer til at koste. (Leder videre ved lejlighed)

(Jeg har en lille tegning i 2016 udgave - den skal så "nedgraderes" til tidligere version, men hvordan??)
Avatar billede Calle5463 Forsker
18. januar 2016 - 14:07 #3
Fandt en ældre version her: http://www.oldversion.com/windows/google-sketchup-8-0-11752

#1: Har du gjort noget, så den ikke kommer og spørg til upgradering hele tiden?

Så skal jeg bare have nedgraderet min tegning .......
Avatar billede bvirk Guru
18. januar 2016 - 14:53 #4
Kan ikke erindre hvad jeg pillet ved men ser lige en checkbox i menulinien->window->Preferences->General->software updates.

Har lyst til at berette om, at ud over at gennemgå videoer fant jeg stor fornøjelser i at læse Martin Rineharts instruktioner - men det er nok en smagssag om man er til den stil.
http://martinrinehart.com/models/tutorial/index.html
Avatar billede Calle5463 Forsker
18. januar 2016 - 15:11 #5
#4
(Tror jeg kan få min tegning nedgraderet af brormand - han har vist betalt for Pro!!)
Har bogmærket tutorialen til senere gennemsyn
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. januar 2016 - 01:36 #6
bvirk, smid et svar, jeg har klaret det med en ny 30-dages trial og gemt filerne som en sketchup 8. Så jeg er kørende ugen med en sketchUp 8.
Avatar billede Calle5463 Forsker
11. februar 2016 - 01:01 #7
Lukker