Avatar billede KOH Novice
20. januar 2016 - 11:47 Der er 4 kommentarer

LINQ - find alle unikke guid

Hej

hvordan får jeg en liste af unikke guid baseret på udtræk fra class a?
det er et simplificeret eksempel, men class b inderholder en list af guid, jeg vil så gerne finde alle de unikke guid som class c inderholder i class a? den endelige liste af quid's skal så matches med en liste af parametre.

class a
{
  list<class b>
}

class b
{
  list<class c>
}

class c
{
  Guid myGuid {get; set;}
}
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2016 - 19:03 #1
Til inspiration:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;

namespace E
{
    public class A
    {
        public List<B> AllB { get; set; }
    }
    public class B
    {
        public List<C> AllC { get; set; }
    }
    public class C
    {
        public int V { get; set; }
    }
    public class Program
    {
        public static void Main(string[] args)
        {
            A o = new A { AllB = new List<B> {
                    new B { AllC = new List<C> { new C { V = 1 }, new C { V = 2 } } },
                    new B { AllC = new List<C> { new C { V = 2 }, new C { V = 3 } } } } };
            List<int> res = o.AllB.Aggregate(new List<C>(), (aggr,b) => { aggr.AddRange(b.AllC); return aggr; }).Select(c => c.V).Distinct().ToList();
            foreach(int v in res)
            {
                Console.WriteLine(v);
            }
            Console.ReadKey();
        }
Avatar billede KOH Novice
20. januar 2016 - 19:37 #2
Super, det må jeg prøve at få testet - smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2016 - 19:43 #3
svar

(vent med at acceptere indtil du ved om det virker)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2016 - 19:47 #4
Er lige blevet enig med mig selv om at:

List<int> res = o.AllB.Aggregate(new List<C>(), (aggr,b) => { aggr.AddRange(b.AllC); return aggr; }).Select(c => c.V).Distinct().ToList();

nok boer erstattes med:

List<int> res = o.AllB.Aggregate(new List<C>(), (aggr,b) => aggr.Concat(b.AllC).ToList()).Select(c => c.V).Distinct().ToList();

da koden er kortere og mere laeselig (omend lidt mindre effektiv).