Avatar billede JFC Novice
20. januar 2016 - 14:12 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Virus/malware der ikke kan fjernes

Kære eksperter!

Nu er jeg ikke nogen ekspert på dette område, så derfor forsøger jeg mig hos jer.
Har fået en virus/malware på på min pc, som popper op når jeg går ind i nye borwserfaner eller åbner nye programmer. Programmet kalder sig for "setup wizard" og vil have mig til at installere den nyeste udgave af programmet.

Har på fornemmelsen, at den blokerede/lukkede mit virusprogram (AVG) da jeg ville scanne, og måtte derfor afinstallere AVG, hvilket blot gav mig længere løg end jeg havde i forvejen.

Da det lykkedes mig at fjerne AVG, kørte jeg en tur med CC-cleaner og geninstallerede derefter AVG Free, men det løste desværre ikke mit virus problem. Men tilgengæld kører Windows Defender flittigt, og kommer ofte med beskeder om, at nye trusler er blokeret. Selvom jeg fjerner dem i Windows defender, bliver problemet stadig ikke løst.

Har ikke forsøgt mig med malware-scanning, da jeg ikke aner hvilke programmer jeg kan hente, som er til at stole på.

Nu står jeg her, på nippet til at tilbagedatere mit system og med mit håb om at I kunne være min sidste redning.

System info:

HP Wiondows 10 Pro (64)
Browser: Firefox.

De bedste hilsner,

JD.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
20. januar 2016 - 15:23 #1
Det er normalt sådan at Defender bliver inaktiv når du har et andet sikkerhedsprogram installeret så ????

Du kunne prøve denne cleaner

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Se godt efter inden du fjerner noget
Avatar billede JFC Novice
20. januar 2016 - 15:38 #2
Godt spørgsmål. Defender virker ikke inaktivt pt, så måske min AVG ikke er aktiv, eller at jeg har hentet den forkerte free-version af den.

Når du ser godt efter inden jeg fjerner noget, hvad mener du så?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 15:54 #3
Ud over adwcleaner, så kør også en tur med Malwarebytes og Junkware Removal Tool.

https://downloads.malwarebytes.org/file/mbam_current/
http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/dl/131/
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2016 - 15:58 #4
hvis det er chrome du har prøv at se i udvidelses programmer om den er der
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
20. januar 2016 - 16:09 #5
#4
Vedkommende bruger firefox jfr. #1
Avatar billede JFC Novice
20. januar 2016 - 16:36 #6
Det ser ud til at problemet er løst, efter jeg hentede og kørte de forslåede programmer. Tak for de gode indputs, og rigtig god dag til jer der har hjulet.

/JD.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. januar 2016 - 16:39 #7
hvad er forskellen på AdwCleaner

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

og Junkware Removal Tool

http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/dl/131/

De kan jo stortset de samme ting !

til Joe-Doe - gør som 220661 i #3 , det står jeg også inde for, jeg bruger præsis den samme fremgangsmåde, hvis jeg oplever problemer !

De 3 programmer eliminere, selv de værste infektioner, de er gode de programmer !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. januar 2016 - 16:41 #8
Godt problemerne er løst på din pc, nu ved du det til en anden gang ! Læg de programmer/sider til fortrukne, som har du dem, hvis du skulle opleve problemer igen !
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
20. januar 2016 - 16:55 #9
ad #6
Lagde du mærke til hvad det var for et af programmerne der fjernede setup.wizard ??
Avatar billede tiger_dk Mester
20. januar 2016 - 17:02 #10
Det kan jeg godt svare på, jeg vil vædde med, at det gjorde AdwCleaner !
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 17:03 #11
#7 De minder meget om hinanden ja, men da det ikke tager alverden at køre dem, kører jeg som regel dem begge bare som en test.

Bruger altid selv Adwcleaner først.
Ved normal oprydning efter snavs, er det
CCleaner
AdwCleaner
Malwarebytes jeg bruger.
De programmer løser de fle¨ste problemer :-)
Avatar billede tiger_dk Mester
20. januar 2016 - 17:13 #12
[/bBruger altid selv Adwcleaner først.
Ved normal oprydning efter snavs, er det
CCleaner
AdwCleaner
Malwarebytes jeg bruger.
De programmer løser de fle¨ste problemer :-)

lige mine ord !
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 17:19 #13
#10 Ja det tror jeg du har ret i :-)
Avatar billede JFC Novice
20. januar 2016 - 17:24 #14
AdwCleaner fjernede et program, og jeg er ret sikker på at det var det værste af dem alle. De andre fjernede også et par småting.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
20. januar 2016 - 17:42 #15
ad # 11
Samme her
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 18:06 #16
#15 Nemlig :-)
Jeg synes ankerhugo skal lægge et svar, da han sandsynligvis ramte plet med AdwCleaner.
Håber det er i orden med tiger_dk?

Når et svar foreligger kan John-Doe lukke tråden på denne måde her:
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
20. januar 2016 - 18:48 #17
Jeg synes at du skal have points 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 19:44 #18
Nej det synes jeg ikke er i orden. Du kom med løsningen. Mine indlæg var blot supplement til dit :-)
Avatar billede tiger_dk Mester
20. januar 2016 - 19:47 #19
#16 helt iorden med mig !
Avatar billede JFC Novice
20. januar 2016 - 21:50 #20
Jeg vil super gerne give point, men har problemer med at finde rubrikken hvor jeg skal godkende svaret, og derefter give point.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. januar 2016 - 22:13 #21
For en god orden skyld og til en anden gang, spørg vedkommende om de vil have point, hvis de slet ikke svarer, er du i din gode ret til selv at tage pointene. Du skulle måske lige have ventet med, at uddele point her, og have givet brugerne en chance for lægge et svar !

Accepter et svar

https://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

I såfald, hvis de følger sig snydt, kunne du oprette et spørgsmål, hvor du skriver "Point til xxxxxxx" som overskrift og får derved vedkommende til lægge et svar også acceptere det, derved er alle partner tilfredse !
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2016 - 22:25 #22
@ John-Doe.

Dit problem med, hvordan du giver point skyldes to ting:

1: Du har ikke læst denne FAQ: http://www.eksperten.dk/faq

2: Den FAQ, jeg henviser til, er gemt så godt af vejen, at ingen nye brugere på eksperten.dk behøver læse, forstå og acceptere den.

Hvis du stadig efter gennemlæsning af FAQ'en ikke helt har fattet det, er det ikke din skyld. En FAQ burde være så entydig, at selv analfabeter burde kunne forstå den, og intet tyder på, at du hører til den kategori :-)
Avatar billede JFC Novice
21. januar 2016 - 08:35 #23
Mange tak, det er noteret. Hvis nogen føler sig snydt mht. pointuddelingen af denne tråd, er I meget velkommen til at henvende jer til undertegnede.

Rigtig god dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2016 - 15:56 #24
Løsningen på problemet i denne tråd ligger sandsynligvis i indlæg #2 (adwcleaner). @ankerhugo ønskede ikke point selvom han kom med løsningen, så jeg synes det er helt i orden at @John-Doe har taget dem tilbage.
Jeg afmelder overvågning her.