Avatar billede Driton Seniormester
21. januar 2016 - 12:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Data relationer

Jeg tænkte, hvordan laver man en relation mellem data som er forbundet sådan her. kategori->varianter -> madprodukter.

Ligesom justeat har i deres system.

https://www.just-eat.dk/restaurants-hoestergaard/menu

Hvordan vil man overhovedet fortage sådan et udtræk?

Nogle gerne føler jeg, at det er mere nemmere at løse de hel stor problemløsninger end de helt simple nogen. som umiddelbart virker som ingenting
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2016 - 03:56 #1
Jeg er ikke sikker paa at jeg forstaar problemet - det er vel en 1:M eller en M:M relation som kan implementeres som saadan i baade database og objekt model.
Avatar billede Driton Seniormester
22. januar 2016 - 05:13 #2
Jeg tænkte mere på programmering end database. Fordi jeg ved ikke hvordan jeg laver sådan noget og får det vist. Hvad er bedst at bruge repeater, gridview eller noget tredje
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2016 - 16:04 #3
Ah - saa problemet er hvordan UI laves i ASP.NET ?
Avatar billede Driton Seniormester
01. februar 2016 - 14:12 #4
Ja
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2016 - 03:22 #5
Nu er jeg generelt ret UI ignorant.

Men en nested repeater i hovedkolonnen og nogle anchor links i venstremenukolonnen.

????
Avatar billede Driton Seniormester
09. februar 2016 - 21:13 #6
Jeg fikset problemet arne, smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2016 - 21:34 #7
ok