Avatar billede arnepedersen Forsker
21. januar 2016 - 13:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TomTom via 130

Jeg kan ikke få forbindelse til min TomTom Via 130. Jeg har slettet driveren, geninstalleret den. Men ak den stå og søger konstant.
Har i en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2016 - 13:58 #1
test fra en anden pc. Virker den der, så test dine usb-porte med andet udstyr (de kan være defekte, hvis fx strømforsyningen er defekt)

Virker den ikke fra anden pc heller, så er tomtom nok død (dvs den usbport er defekt - resten kan stadig bruges, men ikke opdateres via usb).
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. januar 2016 - 14:20 #2
claes57
Jeg har forbindelse med TomTom, min computer kan godt se den, men den kan ikke etablere kontakt til opgradering.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2016 - 14:59 #3
det er så ikke, som jeg læser "Jeg kan ikke få forbindelse til min TomTom"

Kan du gå fra pc til deres hjemmeside og se om der er en opdatering der? Evt kan de have lavet noget om, så via130 søger efter noget, der nu hedder noget andet.
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. januar 2016 - 15:50 #4
Jeg har nu prøvet på en anden computer, hvor jeg har installeret TomTom. nu opgraderer den fint.
Mærkeligt, alle mine USB porte virker. Og det er samme kabel.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2016 - 17:54 #5
godt... du vil måske på et tidspunkt tage den 'dårlige' maskine til service (dvs backup, slet alt, start forfra med windows, installationer og data). Der må ligge gamle ting, der ikke er godt for den.
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. januar 2016 - 22:35 #6
Min "dårlige maskine" virker også nu.
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. januar 2016 - 15:41 #7
Claes57 skiver du et svar?
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. januar 2016 - 11:29 #8
Lukker