Avatar billede cljeppe Mester
22. januar 2016 - 15:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Volume shadow copy requester.

Hej,

jeg anvender Cobian, 11.2.0.582 som program til min back-up.

ved opstart får jeg hver gang denne bemærkning i Cobians log:

"Couldn't contact the Volume Shadow Copy requester. Please check that the service is installed and running".

Søger anvisning til at få dette på plads. - Windows 7.

Carsten
Avatar billede cljeppe Mester
22. januar 2016 - 23:43 #2
jeg kan gennemføre a. og b.
efter dobbeltklik kan jeg vælge fanen standard (general?) - det eneste jeg umiddelbart kan finde, der hedder noget med startup type er startprogram til DCOM serverprocess. dette står som automatic/er startet.

vildspor?
Avatar billede cljeppe Mester
31. januar 2016 - 23:25 #3
Desværre stadig samme problematik.
Avatar billede cljeppe Mester
13. februar 2016 - 10:09 #4
Nok ingen "vidunderløsning" - men efter at have nedlagt og geninstalleret Cobian forekommer backup at køre, incl. Volume Shadow Copy requester.