Avatar billede kimlarsen Praktikant
23. januar 2016 - 00:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Patchboxe / Krydsfelt

Håber ikke jeg dummer mig for meget, men jeg er blevet kastet ud i at få et eksisterende krydsfelt / patchbox til at fungere !

Vi snakker om sådan en fætter hvor der er en masse lanporte. Alle portene er parvist forbundet til et tilsvarende stik rundt omkring i kontorerne.
Så står der 5 og 6 på "blokken" så svare det til et stik ude i huset med 5 og 6 stående på dåsen.

På denne box er der så ca. 100 af disse parvise stik. Og her kommer så det dumme spørgsmål.

Der skal være internet adgang på alle stikkene, men de fleste switche jeg har set har kun omkring 8 porte. Hvordan hulen forbinder man så det, så der kommer net på alle portene ? Skal jeg virkelig hen og anskaffe 15 switche for at få det til at spille ?

Jeg fisker ikke efter en løsning, men mere teorien om hvordan sådan en patchbox sættes op når den er så stor ?
Avatar billede jk45 Forsker
23. januar 2016 - 05:48 #1
Avatar billede jk45 Forsker
23. januar 2016 - 05:49 #2
eller 2 :)
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. januar 2016 - 10:24 #3
Du skriver kabler ender i parvis monteret stik rundt om i kontorer. Så vil det sige der er tale om 50 arbejdspladser? De behøver vel kun internetadgang i et stik pr arbejdsplads. På Google kan du finde et udvalg af 50 ports switche. Søg: switch 50
Avatar billede Fido-dk Juniormester
23. januar 2016 - 11:05 #4
Hej

Som jk45 skriver kan du købe 1-2 af den type switche og kable alle portene op eller eventuelt trække et par kabler til nogle access points rundt omkring (eventuelt med POE)

Men - med mindre kontoret skal være som et stort hjemmenetværk uden den store sikkerhed eller kontrol (og hvad med eventuelle server osv på netværket)

Så tænker jeg du/i skal tænke over hvad i har af krak og derefter kontakte et lokalt it firma og så tage den derfra (men hvis i er op til 50 på kontoret har i jo nok et allerede)

/Fido
Avatar billede kimlarsen Praktikant
23. januar 2016 - 12:56 #5
@Uvanga : Selvom de ender ud parvist, så kan man vel godt forstille sig at der kobles 2 forskellige computere på !

Men hvis alle portene ikke er koblet med op over switchen, så vil den ene port jo ikke nå længere end til patchboksen ?
Avatar billede kimlarsen Praktikant
23. marts 2016 - 07:57 #6
Til deltager i snakken.

Smid lige et svar, så point kan fordeles
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. marts 2016 - 14:07 #7
Hermed et svar.