Avatar billede zww Nybegynder
23. januar 2016 - 20:39 Der er 4 kommentarer

Printer med netværks udgang vil jeg gerne kunne lave om til en wifi løsning

Jeg har følgende printer:
CANON MF8050CN

Jeg har læst en af de tidligere indlæg men kunne ikke helt gennemskue hvordan det kunne lade sig gøre, så håber på der er en der kan skære det ud i pap om det er muligt at på denne printer over på en trådløs funktion da den står i et rum uden netværks kabel adgang.

Jeg har en trådløs router og vil gerne kunne printe via min router.

1) Jeg går ud fra der skal købes et eller andet til min printer så den får en IP adresse ikke? Hvad skal der købes og hvad skal jeg være opmærksom på?

2) Min trådløse router ZyXel VMG8984, skal der gøres noget ved routeren for at få det til at virke? Samt hvordan?

/David
Avatar billede cht22 Professor
24. januar 2016 - 10:29 #1
Du skal bruge en WiFi Brigde også kaldet AP Client den skal forbindes med kabel til printeren.

WiFi Brigde'en konfigureres så der oprettes trådløs forbindelse til din trådløse router. Det er rigtigt at printeren skal have en IP-adresse, den kan eventuelt tildeles automatisk af routeren. Det gøres ved brug af DHCP.

WiFi Brigde'en har en default IP-adresse, som skal bruges ved konfiguration af denne, dvs. at denne indtastes i en Internet Browser for at komme ind på siden, hvor den kan konfigureres. IP-adressen bruges kun ved konfiguration ellers bruges den ikke. Hvis det er en IP-adresse på et andet subnet, så kan du sætte statisk IP-adresse på din PC for at få forbindelse til konfigurationen.
Avatar billede zww Nybegynder
24. januar 2016 - 17:45 #2
Jeg har en ekstra router hjemme som denne:
NETGEAR AC3200 TRÅDLØS ROUTER

Det kan ikke bruges går jeg ud fra?
Samt kan jeg evt. koble sådan en på et eksisterende netværk et andet sted i huset? på denne måde bruges den jo mere som en hub. I stedet for at købe  en AP Client.

Jeg forstår stadig ikke helt funktionen på den AP Client.
Avatar billede zww Nybegynder
27. januar 2016 - 07:43 #3
Jeg har en ekstra router hjemme som denne:
NETGEAR AC3200 TRÅDLØS ROUTER

Det kan ikke bruges går jeg ud fra?
Samt kan jeg evt. koble sådan en på et eksisterende netværk et andet sted i huset? på denne måde bruges den jo mere som en hub. I stedet for at købe  en AP Client.

Jeg forstår stadig ikke helt funktionen på den AP Client.
Avatar billede cht22 Professor
27. januar 2016 - 08:22 #4
Nu har du skrevet det samme to gange så må du hellere få et svar.

Du kan godt bruge NETGEAR AC3200 TRÅDLØS ROUTER, hvis du tilslutter dig dette WiFi netværk når du skal printe. Så forbinder du bare Trådløs router med kabel til printeren.

Funktionen med AP Client (Access-Point Client) er at den modtager signalet fra et Access-Point og sender det videre gennem kabel. Det vil sige at det er en switch der kan modtage trådløst signal og sende det videre gennem kabel. Du kan betragte Access-Pointet som sender og AP Client som modtager. AP Client har samme funktion som et netværkskort i en computer, signalet modtages og kan sendes videre til andre enheder, i de fleste tilfælde sendes signalet på en computer dog ikke videre til andre enheder. Men det kan gøres hvis man har trådløst netværkskort og ethernet stik (til kabel) i computeren ved i Windows at markere de to netværkskort og højreklikke og vælge bridge (eller på dansk bro-forbindelse).