Avatar billede huddie Professor
25. januar 2016 - 17:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Office One(Nimofilm diasscanner)

Hej Eksperter!

Vi har købt en diasscanner i Netto, som hedder Office One(Nimofilm), men vi kan ikke helt få den til at fungere seelv om vi forsøger at følge manualen(mest fordi den ikke gøre som i manualen).

1). Når jeg sætter tilhørende driver disc i min computer, kommer der ikke automatisk et vindue op som skulle guide mig igennem indstalleringen.

2). Åbner jeg disken "manuelt", så får jeg hentet et program ned som bare viser mine mapper med mere, men ikke noget der indikere hvor jeg skal gå hen for at scanne.

3). Forsøger jeg at gå ind på Myshers(det tror jeg er firmaet bag) hjemmeside, så ligner det at den ikke eksistere mere. Samt når jeg kigger på andre sider om eventuelle muligheder for at downloade det tilhørende software så hopper man fra den ene "download" knap til den næste. Så bliver man selvfølgelig nervøs for man er på vej ind for at hente noget virus lignende ned.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jesper Kragh
Avatar billede BPA Seniormester
26. januar 2016 - 20:46 #1
Hej Jesper.
Jeg har oplevet noget lignende med en godt nok ældre dias scanner der ikke  ville køre installationen.
Svaret på det problem var den ville have en Win XP.
Der må stå hvilke OP systemer din scanner burde virke med.
Jeg har ingen andre forslag.
Avatar billede huddie Professor
27. januar 2016 - 01:45 #2
Der står i den lille vedlagte manual dette under teknisk data:

Operativ system: Windows Vista/7/8/10

Så tjekkede jeg for en sikkerheds skyld hvilket styresystem jeg har og jeg har Windows 7 Ultimate.
Kan det gøre hele forskellen? I så fald der må være en mulighed at omgå dette.
Avatar billede BPA Seniormester
27. januar 2016 - 17:07 #3
Jeg skal ikke kloge mig på de forskellige Win versioner mm.
Du skal sikre dig at du booter op på DVD drevet. Gør den ikke det må du ændre det i Bios'en.
Du kunne måske liste installations DVD'en ind i en anden computer og se hvad der kommer frem på skærmen - uden at installere, som du nok vil blive spurgt om om du vil.
Avatar billede huddie Professor
27. januar 2016 - 20:10 #4
Hvordan gør jeg så dette?:

"Du skal sikre dig at du booter op på DVD drevet. Gør den ikke det må du ændre det i Bios'en"
Avatar billede BPA Seniormester
27. januar 2016 - 23:28 #5
Når du tænder computeren eller genstarter den vises en linie i bunden af skærmen hvor der står hvilken knap du skal trykke for at komme til Setup = Bios. Det er forskelligt efter computer fabrikat. kan være F2 eller ESC eller andet.
Linien vises meget kortvarigt hvorefter Win starter. Du skal genstarte computeren og taste ivrigt på knappen der kun vil virke når linien vises.
Lykkes det havner du i setup menuen. Der er vejledning i højre side og bunden af skærmen. Med pileknapper skal du vælge Boot fanen.
Her ser du boot prioriteten. 1 er oftest din HD. Skriv listen ned så du kan komme retur til det oprindelige. Med piletaster vælger du dit DVD drev så det er fremhævet. Med F5/F6 kan du flytte DVD drevet så det bliver til 1. prioritet i stedet for din HDD. Det skal du gemme og forlade menuen med F10. Der er andre spændende ting i fanebladene du kan kikke på,  men lad være med at pille ved noget.
Når du er færdig starter Win op, men genstart lige for at aktivere ændringen. Er der noget på din DVD den kan boote på vil den gøre det.
Har du ingenting i drevet vil den blot finde din HD og starte op som normalt. Det er kun prioritering af hvilken rækkefølge af boot emner du ændrer.
Du må se om tingene vil lykkes for dig.
Avatar billede huddie Professor
09. februar 2016 - 21:26 #6
Jeg tænkte på en anden mulighed. Åbnings programmet burde vel ligge et eller andet sted på den CD-R, så findes der ikke en måde man kan åbne det manuelt på?
Den fil jeg fik åbnet viste vist mere de filer og mapper jeg har liggende på min computer.
Avatar billede Montenegro Nybegynder
10. februar 2016 - 22:52 #7
Gå ind i denne pc og tast på e drevet så burde cd'en køre. Vælg setup og så kører det og du kan installerer. Når du har installeret det, skal du taste serienummeret som står på hylstret til cd'en og så kan du gå i gang med at bruge scanneren :-)
Jeg har lige installeret den på Windows 8.
Avatar billede Montenegro Nybegynder
10. februar 2016 - 22:56 #8
Jeg har lige scannet flere negativer ind og det virker perfekt.
Avatar billede huddie Professor
11. februar 2016 - 21:37 #9
Nu fandt jeg lagt om længe der hvor jeg kan scanne, men det fungere ikke rigtigt.
Jeg putter forsigtigt holderen med lysbillederne ind scanneren og kan se at der dukker noget op, men af en eller anden grund så stopper den ved toppen af billedet, selv om jeg trykker billedet længere ind.
Uanset hvordan jeg gør, så rammer jeg kun halve billeder, som om den ikke rigtig aktivere filme mekanismen i apparatet.
Tager jeg et scan af det jeg så får med, så får jeg bare et billed hvor der f.eks. bare er en beige farve og ikke bare noget der minder om det billede jeg skulle have scannet ind.
Hvis der ikke er noget jeg kan indstille, så lader det desværre til at apparatet er defekt. ØV!