Avatar billede ranni Forsker
25. januar 2016 - 17:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Extern Lightscribe drev kan ikke findes.

Hej
Win 8.1
Jeg har før kunnet Lightscribe på denne PC med det drev, der nu volder problemer.
Jeg har skrevet via Sure Thing, men har fået Nero 16 siden, nu kan Sure Thing ,  Nero eller Ashampoo ikke finde mit externe drev.
Jeg har opdatet driver til drevet.
Har nogen af jer en ide ??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2016 - 17:55 #1
Er drev synligt i Computer og enhedshåndteringen?
Før i tiden kunne Nero få drev til at forsvinde og der skulle man slette upper og lower filter i registreringen, og drevet blev synligt igen.
Prøv FixIt her:
https://support.microsoft.com/da-dk/mats/cd_dvd_drive_problems/da
Avatar billede ranni Forsker
25. januar 2016 - 20:20 #2
Hej 220... igen.
Den er synlig i Denne PC og også i Enhedshåndtering.
Nu skal jeg stave mig igennem linket og så se om jeg tør bevæge mig ud i det for mig ukendte område.
Avatar billede ranni Forsker
25. januar 2016 - 20:38 #3
ixit gjorde ingen forskel.
Hvordan finder jeg ind til upper/lower filter ??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2016 - 22:08 #4
Du skal her ind:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Tror dog at fixit slettede disse filtre hvis de var til stede.
Avatar billede ranni Forsker
25. januar 2016 - 22:16 #5
ovv jaa.
Jeg har ikke kørt genstart.
Sådan er det altså med os amatører med det her moderne "tøjeri".

Jeg prøver igen.
Avatar billede ranni Forsker
25. januar 2016 - 23:32 #6
Skal jeg slette alt under
4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Der er kun 0001 til 0005 og et par mapper mere.
Ingen nævner noget med upper/lower filter ??
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2016 - 16:23 #7
Så skal du ikke gøre noget.
Slet drev i enhedshåndteringen, og genstart pc. Vi håber det løser dit problem.
Avatar billede ranni Forsker
26. januar 2016 - 21:05 #8
Det gjorde det så ikke.
Det er kun påståede Lightscribe programmer der ikke finder drevet.
Jeg har prøvet med 2 forskellige drev med Lightscribe, jeg har endog fået Lightscribe simpl til at arbejde i Win 8.1 indtil den skal finde drevet.
Drevene arbejder normalt til skrivning af video.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2016 - 21:19 #9
Så skulle du måske prøve at fjerne og geninstallere de lightscribe programmer.
Avatar billede ranni Forsker
27. januar 2016 - 13:03 #10
Den gik heller ikke.
Jeg afinstl Sure Thing og Ashampoo og geninstl. samme resultat : Kan ikke finde Lightscribe-drev.
Jeg prøvede at instl. Ashampoo på en ny maskine også med Win 8.1.men uden Nero.
Inst . foregik uden problemer og udskrift til farveprinter kunne foretages.
Men ordren Lightscribe førte til en meddelelse: Lightscribe kan ikke udføres uden nyeste version !! så henvises til et Links under Lightscribe.com og den eksisterede ikke mere.
Der er så måske ikke andet at gøre, hvis jeg vil have Lightscribe udskrift må jeg fyre op under min gamle PC med Win 7 !!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2016 - 15:47 #11
Ja måske det vil løse dit problem :-)
Avatar billede ranni Forsker
13. februar 2016 - 10:04 #12
Det ridder mig som mare, at denne Win 8.1  h a r  kunnet skrive Lightscribe.
Jeg har prøvet alt muligt og med mit lille kendskab til det her IT også umulige, men stadig ingen løsning.
Nero inst af ny 2016 fik skylden men prøve på anden PC uden Nero, heller ingen Lightscribe.

Jeg kan så kun give en Windows Update skylden ???

Tak til jer, der prøvede at hjælpe.

Jeg lukker tråden