Avatar billede todi62 Nybegynder
26. januar 2016 - 12:22 Der er 4 kommentarer

Lyden "fryser" på min PC

Hej

Jeg hører netradio på jobbet via pc´er men lyden fryser af sig selv. Så skal man lige skrue op før den begynder at spille igen.

Der er ingen fast interval på, hvornår den fryser. Nogen gange kan der gå en formiddag inden den begynder at fryse.

Jeg har prøvet at åbne netradio i google, google chrome og firefox ligeledes har jeg prøvet forskellige netradioer samt gadgets problemet er stadig det samme

Har selv tænkt på om det kan være temperaturen på PC
Eller om den skifter lydkvalitet som ikke kan afspilles med min driver.

Lidt info:

Conexant 20585 SmartAudio HD
Driverversion: 4.95.48.50
Driversofwaren er opdateret
Windows 7
Lenovo PC

Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2016 - 13:18 #1
Måske kan det have noget med "CPU-throttling" at gøre:

http://smallbusiness.chron.com/prevent-drops-cpu-speed-70828.html
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2016 - 23:21 #2
Er der ellers noget andet galt pc'en, køre den langsom er sløv ? Jeg tænker her på infektioner. Det med lyden kom det lige pludselig ?
Avatar billede todi62 Nybegynder
27. januar 2016 - 08:03 #3
Hej Milter har prøvet dit forslag, men problemet er desværre stadig det samme.

tiger_dk Pcén kører ellers normalt. Det har tidligere virket uden problemer. Kører jævnligt CCleaner og diskodronning.
Avatar billede milter Ekspert
29. januar 2016 - 20:07 #4
Du skriver i dit spørgsmål: "Så skal man lige skrue op før den begynder at spille igen." Det tyder i mine øjne på, at lyddelen af en eller anden grund beslutter sig for at holde op med at fungere, måske fordi den ikke "tror", den er nødvendig mere.

Kan du få lyden igang igen ved blot at klikke på volumendelen uden at skrue op for den, eller er den gået ned på nul?

Og fortsætter lyden det rigtige sted, altså, er den straks synkroniseret med billedet, når den kommer i gang igen?