Avatar billede fridel1980 Nybegynder
26. januar 2016 - 23:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsæt en formel via Vba

Jeg har et problem med at sætte en formel ind i en celle i stedet for en tekststreng med brug af denne Makro.

Den der virker er herunder:
Range("A14").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Hvis du ønsker at indsætte et nyt punkt eller anden vare linje skriv da her tryk herefter -ctrl w-"

Den der ikke virker er herunder:
Range("E14").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "HVIS.FEJL((B14 - G14) / Abs(G14) * 100, " - ")"

På forhånd tak

Hilsen Frederik

Den samlet programmering ligger herunder.

Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
'
' Genvejstast:Ctrl+w
'
    Range("A14:J14").Select
    Selection.Copy
    Sheets("Pris ark").Select
    Range("A15:J15").Select
    Range("A14:A1000 ").Find(Empty, LookIn:=xlValues).Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Sheets("Søge priser").Select
    Range("K14:L14").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Copy
    Sheets("Pris ark").Select
    Range("K15:L15").Select
    Range("K14:L1000 ").Find(Empty, LookIn:=xlValues).Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    Range("H15").Select
    Range("H15:H1000 ").Find(Empty, LookIn:=xlValues).Select
    Application.CutCopyMode = False
    Sheets("Søge priser").Select
    Range("A14").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Hvis du ønsker at indsætte et nyt punkt eller anden vare linje skriv da her tryk herefter -ctrl w-"
    Range("B14").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "-"
    Range("D14").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "-"
    Range("E14").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "HVIS.FEJL((B14 - G14) / Abs(G14) * 100, " - ")"
    Range("G14").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "-"
    Range("H14").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "-"

    Range("A16").Select
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
27. januar 2016 - 07:48 #1
ActiveCell.FormulaLocal = "HVIS.FEJL((B14 - G14) / Abs(G14) * 100, " - ")"
Avatar billede kabbak Professor
27. januar 2016 - 08:15 #2
ActiveCell.FormulaLocal = "=HVIS.FEJL((B14 - G14) / Abs(G14) * 100, " - ")"
Avatar billede store-morten Ekspert
27. januar 2016 - 21:31 #3
Virker kun i dansk Excel:

ActiveCell.FormulaLocal = "=HVIS.FEJL((B14-G14)/Abs(G14)*100;"" - "")"

(Bemærk: ; i stedet for , og dobbelt "" - "")

Du kan oversætte din vba formel til engelsk, så virke det både i Engelsk og Dansk Excel:

Range("E14").Formula = "=IFERROR((B14-G14)/ABS(G14)*100, "" - "")"
Avatar billede fridel1980 Nybegynder
29. januar 2016 - 07:59 #4
Hej Denne virker ikke

ActiveCell.FormulaLocal = "=HVIS.FEJL((B14 - G14) / Abs(G14) * 100, " - ")"
Avatar billede fridel1980 Nybegynder
29. januar 2016 - 08:03 #5
Hej

Denne virker

ActiveCell.FormulaLocal = "=HVIS.FEJL((B14-G14)/Abs(G14)*100;"" - "")"

Mange tak for hjælpen
Avatar billede fridel1980 Nybegynder
29. januar 2016 - 08:09 #6
Jeg fik lavet noget lort

hvordan giver jeg dig point  min fejl