Avatar billede Renek Novice
27. januar 2016 - 09:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dynamisk udvidelse af afstand mellem input

Hej,

Jeg har en kolonne, hvor der indgår et "r" med et bestemt interval - f.eks hver 25. celle. Mellemliggende celler er tomme ("").

Når der indgår et "r" i en celle aktiverer det en hvis-formel et andet sted.

For at kunne foretage en række følsomhedsanalyser har jeg behov for hurtigt at kunne ændre på intervallet, ved f.eks at taste 26 i en celle og så ændres intervallet.

Det første "r" vil altid optræde i den samme celle - f.eks. A1 og så er det de efterfølgende intervaller, der skal kunne ændres nemt

Nogen løsninger uden brug af VBA?
Avatar billede madklub Guru
27. januar 2016 - 10:09 #1
interval i a1
r'erne er i kolonne b
b1 =r
b2 =HVIS(REST(RÆKKE(B2)-1;$A$1)=0;"r";"")
kopier ned
Avatar billede Renek Novice
27. januar 2016 - 10:13 #2
Fedt - det virker! Tak :)