Avatar billede escape4ever Novice
27. januar 2016 - 16:16 Der er 1 kommentar

exchange adgang udefra virker kun med ip

Hola

har for sjov installeret en windows server 2012 R2 med Exchange 2010, alt er installeret rigtigt og jeg kan sende mail intern, men jeg kan ikke få adgang til owa udefra med mit domæne navn, der er ingen problemer hvis jeg bruger min eksterne IP, så det kan kun være en DNS fejl men er ikke stærk i DNS nogle forslag til jeg kan gøre?
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. januar 2016 - 20:04 #1
Hvordan har du sat din DNS op? (Her mener jeg ikke dine DNS indstillinger på serveren.)

Hvis du ikke har lavet registreringer på en "offentlig" DNS server, så er det højst sandsynligt det du mangler.

Hos den ISP som hoster dit domæne, kan du måske også oprette DNS referancer.

Du kan evt. kigge på http://dyndns.dk Her kan du oprette DNS registreringer som peger på din WAN IP.