Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2016 - 13:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Asus K95V bærbar i sort

Jeg havde opgraderet til windows 10. Der var nogle problemer og jeg fik valget mellem at nul-stille eller lukke.
Jeg valgte at lukke for at genstarte.
Men så gik computeren i sort. Intet signal til skærmen.

Når jeg starter op går compuren tilsyneladende  i gang som sædvanlig og lidt efter kommer der lidt varme fra cpuén, men intet signal til skærmen. Og lidt efter slukker den, og jeg må tage strømstikket fra (husstrøm) for at tænde igen
Har sat ekstern ledning mus og tastatur til uden resultat.
En ekstern skærm melder intet signal. Så man kan ikke komme i bios.

Jeg har oplevet det engang før, det tog 8 timer før der kom signal til skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2016 - 13:27 #1
Ps. Jeg har, i en anden computer, formateret c-partitionen.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2016 - 15:57 #2
Jeg tror at problemet er, at batteriet på bundkortet skal resettes,
Min model er ikke på youtube, men der er en som ligner den K52F.
Men det problem er uløseligt for mig, for det kræver, at computeren skal skille helt af for at komme til bundkortet, og det har jeg ikke lyst til :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2016 - 16:20 #3
Lige på det punkt med hensyn til bios batteri, der er langt de fleste bærbare desværre dårligt konstrueret. Man skal som du selv er inde på skille den ad for at komme derind. Nogle har sågar loddet batteriet fast. Her kunne det jo have været smart hvis det kunne tilgås fra bundpladerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2016 - 17:27 #4
Strømtrikket med at holde start knappen nede uden strøm på hjælper ikke her vel?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2016 - 18:59 #5
Ja det er helt absurd, at skulle skille hele computeren ad for at  resette mos batteriet. Jeg tror godt jeg kan finde ud af det, men jeg kunne jo se på videoen hvor meget arbejde der er.
Jeg har set på nettet, at mange Asus brugere har det samme problem.
Jeg har nu taget strømmen fra computeren, for at lade den stå til i morgen, i håb om, at den til den tid har tabt alt strøm.
Jeg har prøvet, uden batteri, at holde en ledning på bundkortet samtidig med, at holde den anden ende på kobberrøret fra fjernvarmen, i håb om afladning, men den gik så heller ikke.
Og jo, knappen uden strøm, det må jeg gøre hver gang jeg forsøger at starte. Og den starter jo også, men uden skærm.
Det er min første bærbare og min sidste.
Det er særlig surt, fordi jeg havde fået windows 10 til at køre perfekt, efter at have nul stillet den. Så røg mine apps godt nok, men efter at have geninstalleret alt igen, kørte det rigtig godt og uden boot problemer. Stort arbejde for ingenting, ØV!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2016 - 19:07 #6
Hvad sker der hvis du trykker på Windows taste + P?

Kan se du ikke får billede på ekstern skærm, så dur tricket ovenover nok ikke desværre.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2016 - 19:28 #7
Ingen ting desværre. Jeg har prøvet at sætte en Windows 10 DVD i, og det lyder som om, at at den starter op, men det er så det.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2016 - 15:39 #8
Det hjalp ikke at lade computeren stå uden strøm natten over.
Det er tvivlsomt om det ville hjælpe at skille hele møget af og resette mos batteriet, for computeren kan jo godt starte.
Så i betragtning af af fejlen kan skyldes flere ting som f.eks grafikkort, et sygt kredsløb eller noget 3die, har jeg taget konsekvensen og sendt den til IT-skrald.
Der har forøvrigt været problemer med den computer lige fra starten,
hvor den 2 gange blev sendt til Sverige for reparation.
Tak for forslag :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2016 - 16:15 #9
Velbekomme.
Surt at det skulle ende sådan.