Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
30. januar 2016 - 13:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af intern harddisk

Hejsa.

Da jeg skulle opdatere min MacBook Pro 13" medio 2012, til elcapitan over julen, skete der en fejl under installationen. Efter utallige timer med research og overførsler fik jeg geninstalleret mit OSX med alle mine filer intakt. Men efter lidt tid fandt jeg ud af at min Mac måske ikke var helt i orden alligevel. Nu har jeg måtte geninstallere mit OSX flere gange og nu vil den slet ingenting. Så jeg har indset at jeg nok må grave dybt i lommerne og springe for en ny intern harddisk. Jeg skal derfor finde den rette.

Derfor er jeg kommet til jer kloge mennesker og vil høre lidt om det, så jeg er sikker på at finde den rigtige. Jeg leder ikke efter en SSD, da jeg gerne vil have meget lagringsplads og leder derfor efter en HDD 7.200 rpm harddisk med mellem 500-1000 gb lagringsplads. Men har læst lidt på nettet at der kan være forskel på den fysiske størrelse af harddisken, så den måske ikke kan være inde i min Mac.

Jeg ville gerne vide de rigtige mål for en intern harddisk til MacBook Pro 13" medio 2012 og evt. andre vigtige oplysninger som jeg måske har overset.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen.

Tobias Larsen
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2016 - 14:25 #1
jf https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Unibody+Mid+2012+Hard+Drive+Replacement/10378 så er det en 2½" disk.
søgning på edbpriser min 500gb 7200rpm giver http://goo.gl/1tZBEK
se også efter Serial ATA-600 for hurtig overførsel af data.
Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
30. januar 2016 - 14:58 #2
Tak. Men jeg har læst lidt om at der kan være forskel på højden? :)
Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
30. januar 2016 - 15:03 #3
Og da jeg prøvede at kigge på edbpriser tidligere synes jeg ikke udvalget var særlig stort og der var omkring 1000 kr. forskel fra 500 gb til 750 gb. Men når jeg søger på pricerunner er de meget billiigere, derfor er jeg meget i tvivl om præcist hvad der er forskellen på harddiskene og hvad de præcise specifikationer skal være. Har bl.a. set den her på pricerunner som er meget billigere end dem jeg finder på edbpriser.

http://www.cinemagic.dk/shop/hgst-travelstar-7k1000-308377p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_content=pricelink&utm_campaign=regular
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2016 - 15:34 #4
ok. jf https://discussions.apple.com/thread/5318006?start=0&tstart=0
højden er standard 9½mm - andre skal have en adaptor.
Den du selv linker til ser ud til at være 100% lige i øjet.
Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
30. januar 2016 - 15:49 #5
Okay. Det er bare alle de 1tb 7200 rpm's jeg fandt på edbpriser kostede over 1000 kr. det var derfor jeg var meget i tvivl :)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2016 - 16:13 #6
Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
30. januar 2016 - 16:46 #7
Ja det må jeg. Men jeg bestiller svinet og regner med at det er den rigtige :) tusind tak for hjælpen. Smid et svar så får du point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2016 - 16:55 #8
bare luk selv, pøj pøj med opdateringen.
Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
30. januar 2016 - 17:02 #9
Tak :) fortsat god weekend.