Avatar billede madseksperten Nybegynder
30. januar 2016 - 18:02 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 opdatering

Hej

Jeg kan simpelthen ikke mere nu.. Jeg har brugt hele dagen på at installere Windows 7 på min kærestes computer. Det lykkedes også fint, men når jeg går i windows update står den bare og søger og søger og søger og søger efter opdateringer. Jeg har afinstalleret og formateret 4 gange nu, startet med og uden netværk, slået automatiske opdateringer til/fra osv osv, men det virker ikke.

Jeg har prøvet at køre ALLE de værktøjer som microsoft har lagt ud som skulle løse dette problem, sat lan kabel, og det virker bare ikke.

Er der ikke nok en som kan hjælpe mig hvad jeg skal gøre? Jeg har prøvet alt hvad der står på diverse tråde rundt omkring på nettet.

Mvh Mads
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 18:21 #1
Hej Mads
Hvor lang tålmodighed har du når du trykker på Windows Update og den skal hente de 100+ opdateringer der er??

Kan sige at jeg på min computer her lod den stå, og fik kun besked efter ca halvanden time med opdateringerne.
Så jeg kunne måske tro at det er din tålmodighed der er den værste fjende :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. januar 2016 - 18:22 #2
Sæt din installations DVD eller USB.
Klik på Start, og skriv derefter Drev:\setup.exe i søgefeltet, hvor Drev er drevbogstavet for computerens dvd-drev (for eksempel D:\setup.exe).
Avatar billede poko1 Ekspert
30. januar 2016 - 18:37 #3
Der kom besøg så blev ikke helt færdig!
Følg hele installations vejen indtil du kan vælge Klik på Opgrader i vinduet Hvilken installationstype foretrækker du husk at du skal have internet forbindelse. Der skal genstartes.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. januar 2016 - 18:38 #4
Hvis beskeden er Fejl Kode 80073712,
Avatar billede madseksperten Nybegynder
30. januar 2016 - 19:07 #5
Mange mange tak for svarene. Ja ok, det kunne godt være jeg skulle have lidt mere tålmodighed så. Sad i en 25 minutter, før jeg begyndte at råbe af computeren, og slå i væggen :-/  reddede mig endda et skænderi med konen, fordi jeg væltede en kaffe.

Jeg prøver lige med tålmodigheden, og så vender jeg tilbage med resultatet :-) tak for det begge to.

Mvh Mads.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 19:13 #6
God ide :-)
Det var da kedeligt du kom i skænderi på grund af en dum computer.

Du kan se her at tålmodighed normalt er en dyd :-)

http://www.eksperten.dk/spm/1005964

Og ja der er måske 200+ opdateringer den skal finde frem til. Og det kan tage rum tid at finde :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2016 - 03:01 #7
Jeg har prøvet at køre ALLE de værktøjer som microsoft har lagt ud
også dette.
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/971058
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2016 - 16:04 #8
Har du fået opdateringerne til at køre, og fået en glad kone tilbage?  :-)
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 00:01 #9
Hvis du ikke har tålmodigheden til at vente et par timer på at Windows finder den første liste over nødvendige opdateringer, så lover det slet ikke godt for installationen af .net opdateringerne, der let kan tage over en time per opdatering på en lidt langsommere maskine og der er en del af dem. :)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. februar 2016 - 10:01 #10
Hejsa

Nå, men konen er halvt glad ;) Tålmodigheden viste sig at give pote. Jeg ventede en 4 timer, og pludselig var computeren i gang med at downloade 154 opdateringer. Jeg genstartede computeren og gik i update igen. Her lod jeg computeren stå og søge efter opdateringer i et par timer, hvor jeg så fik en fejl med at jeg skulle forsøge igen.

Ligeledes sker det samme, når jeg prøver at downloade Essentials 2012.

Jeg ved ikke om i kunne have en ide til hvad det kunne være?

mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. februar 2016 - 10:03 #11
Jeg har prøvet at køre fix it, men kan prøve at gøre det med registreringsdatabasen, og se om det hjælper.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2016 - 10:30 #12
Hvilken Fejl kode får du ?
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 15:40 #13
Når man har kørt den første omgang opdateringer sker der lidt en kædereaktion med automatiske opdateringer, der pludselig selv kan finde ud af at installere sig, men denne automatiske installation gør at de manuelle opdateringer fejler.
Giv den lige lidt tid før du prøver igen. Det er jo en gammel Windows og der er sket en del opdateringer siden udgivelsen. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 16:34 #14
Jeg er enig i #13.
Jeg lader også selv computeren starte med at søge og hente opdateringer. Har den selv startet tjenesten, og du også fremprovokerer opdateringer, så fremmer det sikkert ikke for at få dem.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
03. februar 2016 - 21:59 #15
Så kom de sku alle sammen ned. Mange tak for svar, og ligger i et svar?

Der er dog et lille problem. Min kæreste er græker, og snakker engelsk. Derfor skulle windows versionen gerne være på engelsk. Det er en Win 7 Professionel, men jeg kan forstå man ikke kan downloade sprogpakke til den version via update? Ved i om der er en anden mulighed for at downloade en sporgpakke? Det er lidt mærkeligt at fra deres update side, kan man downloade alt lige fra arabisk til portugisisk, men engelsk står der bare "læs mere".

Når man læser mere, står der man kun kan få en engelsk sprogpakke til ultimate og enterprise. Virker lidt sært hvis dette er tilfældet?

mvh Mads
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 00:43 #16
Jeg er ikke interesseret i pointene, så giv dem til en anden. :)

Ang. sprog.
Ultimate og Enterprise versionerne kommer som standard i engelsk udgave og så lægges de andre versioner ovenpå, enten senere eller via selve installationen på installationsmediet.
Disse versioner er altså grundlæggende engelske.

Alle andre versioner kommer i det sprog de er købt med og er ikke grundlæggende engelske versioner.
Microsoft laver altså LIP (Language Interface Packs) til den engelske version af Windows.
Det er altså muligt at installere LIP'en på Ultimate og Enterprise og få et andet sprog.
Faktisk er det også muligt at installere disse LIP'er på andre versioner af Windows 7, men det kræver lige at man ved hvordan man får fat i pakken.

Problemet for dig er at din version af Windows er dansk og dermed ikke har det grundlæggende sprog til at kunne installere en LIP og det sprog du ønsker er det sprog, som Microsoft bruger som base til at gå ud fra på deres LIP'er, hvilket betyder at der ikke er en pakke til at gå den anden vej.

Spørgsmålet er om din produktnøgle til Windows også virker til en Windows 7 Pro US version for så er det jo bare at hente det medie ned og installere den version.
Jeg kan ikke huske linket til at hente Windows 7 installationsmedier ned fra Microsoft, men det er der nok nogen anden der kan hvis du stiller et spørgsmål om dette.
Håber dette hjælper lidt.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
04. februar 2016 - 00:52 #17
Mange tak for det langt svar. Hvad hvis man opgraderer til win 10. Er det så muligt?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2016 - 08:26 #18
Der mangler vist ikke Nogle
http://web.gratisupload.dk/f/8uyt22relr/
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2016 - 15:48 #19
Svar
Avatar billede madseksperten Nybegynder
05. februar 2016 - 09:18 #20
Jeg kan se man kan downloade den gratis indtil juli 2016. Er der nogle af jer der kan se et link til hvor man kan downloade det?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
05. februar 2016 - 09:18 #21
Jeg venter lige på et svar fra Poko også, før jeg lukker :)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2016 - 13:07 #22
Avatar billede Wally73 Mester
05. februar 2016 - 22:44 #23
Nej, det er Windows 10.

Windows 10 kommer som en download-option ved siden af uret, når man har opdateret Windows til med alle opdateringer fra Windows update.
Jeg ved ikke om man skal have en Windows licensnøgle installeret på maskinen, men Microsoft sagde at opdateringen også gælder pirat-versioner. Spørgsmålet er så om en uregistreret version er en pirat-version eller om det kun er versioner, der er registreret på en eller anden ugyldig måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2016 - 07:41 #24
#23 Hvem/hvilket indlæg svarer du på?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
06. februar 2016 - 11:16 #25
hehe det ved jeg heller ikke :-/ Men jeg opdaterede til Win 10, og nu kan hun vælge engelsk, så det er perfekt. Ro i huset nu, og fik en god bøf igår oven i hatten :) Mange tak for hjælpen og god weekend.

mvh Mads
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2016 - 11:30 #26
Godt der er ro på og du fik noget godt for dine anstrengelser :-)
God weekend til dig også :-)
Avatar billede Wally73 Mester
06. februar 2016 - 14:28 #27
Sorry, svarede #22, som linkede til et download af Windows 7 og ikke Windows 10. :)